شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد عسگری

حوزه/ رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی در استان همدان گفت: قطعا با حضور طلاب در میدان و برقراری ارتباط بیشتر با مردم، می‌توان بسیاری از مشکلات را بدون نگاه و انتظار از حاکمیت با توان مردمی حل کرد.

حجت الاسلام محمد عسگری، رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط طلاب و مبلغان در ماه‌های گذشته در سراسر استان، اظهار داشت: با توجه به فضای کرونایی موجود که بسیاری از مراسمات مذهبی تعطیل را کرده، طرحی با عنوان قرارگاه تبلیغ نوین که مبنای اصلی تبلیغ چهره به چهره می‌باشد، در استان همدان تشکیل و آغاز به کار کرد.

وی افزود: در این راستا طلاب و مبلغان خواهر و برادر در سراسر استان همدان به صورت منسجم در یک قرارگاه مرکزی فعالیت خود را آغاز کردند و در برنامه‌ها و زمان های مشخص شده به کار تبلیغی مشغول شدند.

دبیر مجمع کانوهای فرهنگی و تبلیغی کشور با بیان اینکه قرارگاه تبلیغ نوین در شهرستان‌ها با محوریت ائمه جمعه و ادارات تبلیغات اسلامی توسط طلاب حوزه علمیه خواهران و برادران در حال فعالیت است، گفت: از عشایر تا مردم ساکن شهر، همه و همه از اقشار مختلف جز جامعه هدف این قرارگاه تبلیغی بودند.

وی با اشاره به فعالیت این مجموعه در ایام ماه مبارک رمضان، یادآور شد: مهم‌ترین هدفی که طلاب آن را دنبال می‌کردند، ایجاد انس با قرآن در بین مردم با تلاوت یک صفحه و یا حتی یک آیه از قرآن و به طور کلی محوریت فعالیت‌ها، ترویج قرآن کریم در جامعه و در بین مردم بود.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به اینکه اقشار مختلف همچون رانندگان تاکسی و حمل و نقل شهری همکاری‌ خوبی با طلاب داشته‌اند، اظهار داشت: در کنار کسبه، حضور در خانه‌ها و کمپ‌های ترک اعتیاد نیز در دستور کار قرار گرفت و بحمدالله اتفاقات مبارکی در این مدت به وقوع پیوست.

وی اجرای رزمایش مواسات و همدلی و طرح محله همدل را از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط طلاب زیر نظر قرارگاه عنوان کرد و گفت: با ورود قرارگاه جهادی تبلیغ نوین در این عرصه، نزدیک به هزار مسئله در استان همدان شناسایی شد و برای رفع آن با استفاده از ظرفیت و توان مردمی برنامه‌ریزی شد.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی در استان همدان تصریح کرد: در کنار این اقدامات طلاب از ظرفیت فضای مجازی نیز غافل نبودند و با تولید محتوای مناسب، بیان احادیث و آیات و مسائل اخلاقی متناسب با روز که برای عموم مردم دارای جذابیت است، توانستند با جامعه هدف خود ارتباط برقرار کنند.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ مهم‌ترین وظیفه طلاب و روحانیون در جامعه است، خاطر نشان کرد: قطعا با حضور طلاب در میدان و برقراری ارتباط بیشتر با مردم و بیان مشکلات توسط مردم، می‌توان با همراهی و همت به وجود آمده در کنار یکدیگر بسیاری از مشکلات را بدون نگاه و انتظار از حاکمیت با توان مردمی حل کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha