پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دوره یک ماهه آموزشی مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه

حوزه/ معاون آموزشی مدرسه علمیه امام خامنه ای مدظله العالی ارومیه از روز شنبه ۱۹ تیرماه آغاز و تا ۱۵ مرداد ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: دوره تابستانی برای طلاب پایه های اول، دوم و سوم برگزار می شود و هر پایه تحصیلی به گروه های سه الی چهار نفری تقسیم شده و متونی که اساتید معزز از قبل آماده کرده‌اند را تجزیه و ترکیب و متن خوانی را انجام میدهند.

حجت الاسلام علی جباری، معاون آموزش مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان این که دوره تحقیقات تابستانی مدرسه علمیه امام خامنه ای  ارومیه از روز شنبه ۱۹ تیرماه آغاز و تا ۱۵ مرداد ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: با توجه به این که ادبیات عرب زیر مجموعه تمامی علوم اسلامی است و لذا طلبه ای که ادبیاتش قوی باشد، درکش نیز قوی می شود، تصمیم بر این شد که برنامه های آموزشی مدرسه علمیه امام خامنه ای در تابستان ۱۴۰۰ با محوریت کاربردی کردن ادبیات عرب و متن خوانی صورت گیرد.

وی افزود: در این راستا ۶ نفر از اساتید معین و سه نفر از اساتید مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه برای پایه های اول تا سوم کلاس ادبیات عرب را برگزار می کنند.

وی ادامه داد: از جمله برنامه هایی که در تابستان تدریس می شود بحث آشنایی طلاب با علم لغت می باشد که مورد نیار در ادبیات عرب و از مطالب اساسی و ضروری برای کار با زبان عربی است و تثبیت و تعمیق ادبیات نیاز به برنامه تدریجی دارد و با نگاه دفعی حاصل نمی شود و لذا لازم است طلاب پس از اتمام دروس رسمی ادبیات، برنامه ای هم برای انس با ادبیات داشته باشند.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه با بیان این که جبران نواقصی دروس طلاب از جمله اهداف برگزاری دوره یک ماهه است، گفت: در دوره یک ماهه تابستانی در کنار تقویت بنیه های ادبی طلاب، کلاس هایی هم برای جبران نواقصی دروس طلاب برگزار خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: دوره تابستانی برای طلاب پایه های اول، دوم و سوم برگزار می شود و هر پایه تحصیلی به گروه های سه الی چهار نفری تقسیم شده و متونی که اساتید از قبل آماده کرده‌اند را تجزیه و ترکیب و متن خوانی را انجام میدهند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha