جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طاهری

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در جلسه ستاد عملیات محرم تبلیغات اسلامی استان، مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) نقش اساسی در تقویت سلامت معنوی و روحی انسان دارد و نباید تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری پیش از ظهر امروز در این نشست در سخنانی بر لزوم برپایی مجالس عزاداری حضرت امام حسین (ع) تأکید کرد و اظهار داشت: موضع صحیح در شرایط فعلی دفاع از برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم و صفر با رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به تبیین شرایط دوران حضرت امام سجاد (ع) از منظر مقام معظم رهبری، افزود: بعد از جریان کربلا در دوران امام سجاد(ع)، حاکمیت اموی فساد و فحشا را به عنوان ارزش معرفی می‌کرد و جریان حاکمیت منحرف کار را به جایی کشاند که محبت اهل بیت از دل مردم بیرون شد.

وی اظهار کرد: حضرت امام سجاد (ع) در چنین شرایطی در طی یک دوره‌ی ۳۵ ساله با سه ابزار اقامه عزاداری و گریه بر امام حسین (ع)، ترویج قرآن کریم و ترویج زهد و زندگی زاهدانه توانست حرکت جامعه را به جهت درست بازگرداند و در نتیجه‌ی این سه راهبرد، حضرت امام باقر و امام صادق (ع) دوباره در جامعه مرجعیت و محوریت یافتند.

حجت‌الاسلام طاهری در بحث لزوم اقامه‌ی عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و نقش انسان‌ساز آن، اضافه کرد: گریه بر امام حسین (ع) اینقدر مفید و ارزشمند است که این جریان عزاداری اگر به درستی تبیین شود، ضمن تقویت اعتقادات و ایمان مؤمنین، حتی مردم فراری از دین و علاقمند به فساد و فحشا را به سمت دین و به دامان اهل بیت برمی‌گرداند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط کرونایی، ابراز داشت:  شرایط کرونایی سال گذشته باعث شد تردیدهای جدی در برگزاری هرگونه تجمع- از جمله، مراسم‌های مذهبی، عزاداری‌ها اقامه نمازهای جمعه و حتی فعالیت‌های اقتصادی و بازاربه وجود بیاید و باعث تعطیلی اجتماعات شد.

وی ادامه داد: مسئولان ستاد کرونا برای تأمین سلامتی آحاد جامعه، با شعار «همه در خانه بمانیم» سعی در کنترل بیماری کرونا داشتند، اما به مرور که جلوتر آمدیم به این نتیجه رسیدند که نمی‌شود زندگی مردم را تعطیل کرد و ضرورت‌های زندگی باید جریان داشته باشد، بر همین اساس مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) هم که نقشی اساسی در تقویت سلامت معنوی و روحی انسان دارد نباید تعطیل شود، بلکه باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی هر چقدر هم سختگیرانه برگزار شود.

برگزاری پررونق مراسم‌های عزاداری با رعایت اصول بهداشتی، ترویج نمادهای حسینی در خیابان‌ها و معابر، پخش نوای عزای حسینی از مساجد و موکب‌ها، ایجاد موکب‌های سلامت برای توزیع اقلام بهداشتی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تعظیم و تکریم مجالس عزای حسینی امسال، از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث، بررسی و تأیید شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

گفتنی است، جلسه فوق‌العاده ستاد عملیات محرم اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری مدیرکل، حجت‌الاسلام محمد قادری معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی، جواد احمدی منفرد رئیس اداره امور قرآنی و کارشناسان فرهنگی و قرآنی در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha