سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سیده معصومه طباطبایی

حوزه/ استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: از رئیس جدید رسانه ملی انتظار می رود که زمینه و مجال بروز و ظهور نگاه های نو و خلاقانه را بر اساس شاخصه های فرهنگ ایرانی - اسلامی در صداوسیما فراهم کند.

سیده معصومه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: سازمان صداوسیما به جهت اهمیت، عظمت و حساسیت و حوزه تأثیرگذاری بر مخاطب، یک سازمان رسانه ای بسیار مهم به شمار می رود و به همین میزان انتظارات و مطالبات از آن نیز بالاست که باید رئیس جدید رسانه ملی به این مطالبات توجه جدی نشان دهد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در حکم انتصاب دکتر جبلی به نکات بسیار مهمی اشاره کردند از جمله این که رسانه ملی باید در جهت ارتقای هویت اجتماعی و ملی و نیز تقویت اعتقادات مردم و حفظ و توسعه فرهنگ و روحیه انقلابی و همچنین ارتقای امید و نشاط در جامعه تلاش کند.

رئیس اداره راهبری واحدهای حوزوی حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: باید از همه ابزارهای رسانه عمومی با نگاه و رویکردهای نوین و خلاقانه برای تحقق این اهداف استفاده کرد و در این راستا از دیدگاه ها و نظرات کارشناسان و پیشکسوتان بهره لازم را بُرد.

وی بیان داشت: از سوی دیگر با توجه به تداوم همه گیری کرونا و تبعات آن که حتی احتمال دارد پس ریشه کنی نیز تا مدت ها عوارض و تبعات آن ادامه داشته باشد، اهمیت و ضرورت ایجاد امید و نشاط در بین مردم و نسل جوان از سوی رسانه ملی بیش از پیش خود را نشان می دهد

طباطبایی همچنین افزود: از این حیث از صداوسیما انتظار می رود که شاخصه های به‌زیستی مردم بر پایه یک زندگی متعالی و متعادل برای خانواده ها در چارچوب هویت ایرانی و اسلامی و مسایل اعتقادی را به درستی تبیین کند.

وی گفت: آن چه مسلم است این که تقویت روحیه و احساس هویت ملی و اجتماعی و انقلابی بین مردم باعث تقویت وحدت می شود و در این خصوص رسانه به ویژه رسانه ملی نقش کلیدی را ایفا می کند.

رئیس اداره راهبری واحدهای حوزوی حوزه علمیه خواهران ادامه داد: همچنین لازم است که از نیروهای جوان و مستعد و خوش فکر و خلاق در عرصه های مختلف در رسانه ملی استفاده شود و از دکتر جبلی و معاونان و مدیران ایشان انتظار است که زمینه لازم برای بروز و ظهور نگاه های نو و خلاقیت ها را فراهم کنند و در این میان به توانمندی جوانان خوش فکر و تحصیل کرده و خلاق بها بدهند.

وی افزود: باید محتواها و برنامه های رادیو و تلویزیون، بر اساس هویت ایرانی و اسلامی تولید و پخش شود و مدیران رسانه ملی همواره به دنبال رشد کمی و کیفی بر اساس اهداف سند چشم انداز و بیانیه گام دوم انقلاب باشند و حال آن که متأسفانه برخی برنامه ها و سریال تا حدودی با این اهداف زاویه دارد.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از توان و استعداد نیروهای توانمند و مستعد در شهرستانها و استان ها گفت: ارتقای فرهنگ عمومی جامعه با برنامه ریزی درست از جمله انتظارات به حق از صداوسیما است که امیدواریم با همت دکتر جبلی و همکاران ایشان در رسانه ملی، این مهم محقق گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha