جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حمله انتحاری داعش

حوزه/ جامعه اساتید حوزه علمیه استان فارس در بیانیه ای، اقدامات تروریستی داعش در افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، جامعه اساتید حوزه علمیه استان فارس طی بیانیه ای، اقدامات تروریستی داعش در افغانستان را محکوم کرد که متن این بیانیه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

حادثه غمبار و فاجعه آمیز در مسجد امام بارگاه فاطمیه قندهار که به فاصله اندکی از حادثه غیر انسانی و ترو ریستی ولایت قندوز در نماز جمعه مسجدسید آباد رخ داد قلوب همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان را داغدار کرد.

بی شک این اقدامات کور و مذبوحانه به هیچ وجه در اراده مسلمانان شیعه و سنی افغانستان برای حفظ وحدت خللی ایجاد نخواهد کرد چرا که گروه تروریستی داعش بارها اثبات کرده که نه فقط دشمن شیعیان بلکه دشمن اهل تسنن هم هست وبارها مسلمانان سنی به دست این گروه به شهادت رسیده اند.

هدایت سازمانهای جاسوسی غربی آمریکایی در پی اخراج ذلیلانه آمریکا از افغانستان کاملا مشهود است.

آمریکا جهت جبران خفت اخراج ذلیلانه از افغانستان به این اقدامات تروریستی نیازمند است اما باید بداند صبر مردم منطقه تمام شده و این اقدامات باعث سرعت اخراج آنها در کل منطقه و پایان رژیم صهیونیستی را رقم خواهد زد که  و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.

در این میان گروه طالبان که مدعی اداره حکومت هستند و دائما وعده امنیت می دهند باید پاسخگو باشند، اگر با عوامل تروریستی در قندوز برخورد می شد نوبت به عملیات تروریستی قندهار نمی رسید.

گروه طالبان باید بدانند امنیت پایدار در افغانستان جز با مردم سالاری دینی و ایجاد حکومت فراگیر امکان پذیر نیست.

سازمانهای جهانی باید به وظیفه خودشان در قبال مردم بی گناه افغانستان عمل کنند و نگذراند بیش از این بازیچه دست سلطه گران قرار گیرند.

در پایان جامعه اساتید حوزه علمیه فارس این مصیبتهای جانکاه را به مردم غیور و مظلوم افغانستان علما و بزرگان و حوزه علمیه آن کشورو بازماندگان محترم شهدا و مجروحان آن تسلیت گفته و قاطعانه از مسئولان آن کشور خواهان شناسایی و مجازات عاملان این اقدامات تروریستی هستیم و مجدانه از وزارت امور خارجه کشورمان پیگیری مجازات  عاملان و مسببان این اقدامات وحشیانه از طریق مجامع جهانی را مطالبه می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha