جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ جبری

دبیرکل جنبش امت لبنان اظهار داشت: امام حسین(ع) مانند برخی از افراد که متاسفانه دین را قربانی می‌کنند، دین را قربانی نکردند بلکه جان خود را فدای دین کردند؛ امام حسین (ع) با ظلم جنگیدند و در جبهه حق علیه باطل قرار داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ عبدالله جبری، دبیرکل جنبش امت لبنان در هشتمین وبینار سی‌وپنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین(ع) با خداوند متعال ارتباط بسیار نزدیکی داشتند،  هر کسی که شخصیت والای ایشان را مورد بررسی قرار دهد، درمیابد که چقدر ایشان به خداوند متعال دلبستگی داشتند؛ پیامبر (ص) فرموده اند : حسن و حسین سرور جوانان بهشت ​​هستند؛ با این وجود اینکه پیامبر عظیم الشان (ص) بهشت ایشان را ضمانت کرده‌اند اما ما شاهد رشادت های ایشان بودیم که چگونه تابع دین بودند و از آن دفاع می‌کردند و در این راه شهید شدند.

وی افزود: امام حسین(ع) مانند برخی از افراد که متاسفانه دین را قربانی می‌کنند، دین را قربانی نکردند بلکه جان خود را فدای دین کردند؛ امام حسین (ع) با ظلم جنگیدند و در جبهه حق علیه باطل قرار داشتند.

شیخ جبری به طرح سوالاتی پرداخت و گفت: ممکن است از خود بپرسیم که، اگر امام حسین (ع) در بین ما بودند ، در کدام جبهه قرار می گرفتند؟، آیا در جبهه فلسطین که جبهه حق است می ایستادند یا در جبهه کشورهای شکست خورده ای که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند؟ باید گفت امام حسین (ع) در بطن اسلام و با مسائل و مشکلات مردم تعاملات فراوانی داشتند.

دبیرکل جنبش امت لبنان تصریح کرد: امروز در این برهه سخت می توان دید که چگونه محور مقاومت از تهران تا بغداد، دمشق، بیروت و فلسطین گسترش یافته است؛ و شاهد هستیم که محور مقاومت بهای مواضع خود و استواری اش را در جبهه حق را چگونه می پردازد؛ در عصری که همچون دوره امام حسین (ع) به سختی می توان یاری کننده، دوست و هم پیمان یافت.

شیخ جبری اضافه کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی راه خود را از اسلام و امت اسلامی جدا کردند تا با دشمنان غاصب در ارتباط باشند؛ ما همواره شعار "ای حسین، ما تو را رها نکرده ایم را همواره سر داده ایم، بنابراین در اینجا وظیفه ما مسلمانان این است که آیا واقعا تا ظهور امام زمان (عج) پای نهضت امام حسین(ع) می ایستیم یا اینکه از امت اسلام و مسائل آن دست کشیده ، ضعیف شده و آن را رها می کنیم؟ یا اینکه از سر ترس و وحشت یا ترغیب کسانی که در حال اجرای برنامه های صهیونیستی _ آمریکایی در منطقه هستند ، مقدساتمان را رها می کنیم؟

وی در پایان گفت: ما در اربعین حسینی با خداوند متعال و امام حسین(ع) تجدید میثاق می کنیم تا زمانی که با ایشان و با پیامبر(ص) دیدار کنیم در نهایت وظیفه ما مسلمانان این است تا بر نهضت امام حسین(ع) و عهدی که بستیم استوار بمانیم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha