جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار ائمه جمعه و مدیران مدارس علمیه با رئیس قوه قضائیه

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه برنامه های خود در سفر به خوزستان، با علما، فضلا، ائمه جمعه و مدیران مدارس علمیه خوزستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، دیدار علما، فضلا، ائمه جمعه و مدیران مدارس علمیه خوزستان، با حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

در این دیدار، ابتدا آیت‌الله موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه استان خوزستان، ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس قوه قضائیه، سفر وی به این استان را منشاء خیر و برکت دانست و بیان کرد: مردم به ویژه خوزستانی ها، با روی کار آمدن مسئولانی از جنس خودشان، به آینده امید پیدا کرده‌اند، باید خدای متعال را به‌خاطر نعمت‌های فراوانی که به ما ارزانی داشته، شکرگزار باشیم و دقت کنیم که نعمت‌های الهی در دو دسته ظاهری و باطنی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: از جمله نعمت‌های باطنی نعمتِ اجرای عدالت و ریشه‌کن‌کردن فساد است که به فضل خدا دستگاه قضا در این مسیر قرار دارد.

در ادامه این دیدار، رئیس دستگاه قضا، استان خوزستان را مدافع حق دانست و اظهار داشت: مردم استان شهیدپرور خوزستان همواره مدافع حق و حقیقت بوده‌اند و خدای متعال را شاکرم که در ماه ربیع‌الاول توفیق حضور در این استان را دارم.

وی ادامه داد: امروز وظیفه طلاب و روحانیون از همیشه سنگین‌تر شده است؛ چرا که وظیفه تبلیغ و تبیین اسلام ناب‌ محمدی برعهده آنهاست، دشمن ساکت نمی‌نشیند و با تمام قوا به میدان آمده تا اسلام ناب محمدی را تحریف و اسلامی خالی از معارف اهل بیت معرفی کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ اژه‌ای، گفت: جاهلیت از بین نرفته، بلکه مدرن شده و امروز با پدیده‌ای به نام جاهلیت مدرن مواجه‌ایم. باید همواره از سمت گمراهی و تاریکی به سمت نور حرکت کنیم و این امر اهمیت مسئولیتی که بر عهده طلاب است را نشان می‌دهد.

رئیس دستگاه قضا، با اشاره به مشکلات استان خوزستان، بیان کرد: شایسته‌ این استان نیست که دائما با مشکلات دست‌وپنجه نرم کند، مسئولین استانی باید با همه توان به میدان بیایند، مشکلات را اولویت بندی کنند و در مسیر حل‌کردن آن‌ها گام بردارند.

در پایان این مراسم جمعی از طلاب استان خوزستان به دستان رئیس دستگاه قضا و رئیس شورای حوزه‌ علمیه خوزستان به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

انتهای پیام./

خبرنگار: علی پشتدار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha