جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فینال مسابقات ورزشی

حوزه/ حجت الاسلام امیریان گفت: بیش از ۳۰۰نفراز طلاب و روحانیون  در مدارس۴۰گانه حوزه  علمیه اصفهان در سراسر استان، در مرحله مقدماتی شرکت داشتند که از بین آنها۱۶۰نفر در چهاررشته امروز در مرحله نهایی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مجتبی امیریان، صبح امروز در افتتاحیه هفتمین جشنواره ورزشی حوزه علمیه اصفهان ضمن بیان روایتی از پیامبراکرم (ص) گفت: پیامبر اعظم اسلام فرمودند «ان لربک علیک حقا و ان لجسدک حقاً و لاهلک علیک حقاً(پروردگارت بر تو حقی دارد و بدن تو هم بر تو حقی دارد و خانواده ات نیز بر تو حقی دارد)؛ نکته مهم در این روایت این است که پیامبر(ص) آنقدر برای بدن ارزش قائل شدند که حق بدن را در ردیف حق پروردگار قرار دادند و بلافاصله بعد از حق خدا، حق بدن قرار داده شد.

دبیر هفتمین جشنواره ورزشی حوزه علمیه اصفهان در مورد اهداف ورزش در اسلام، ابراز کرد: جمع کردن مال و کسب شهرت هدف ورزش در اسلام نیست، بلکه اسلام ورزش را وسیله ای برای بهتر عبادت کردن و خدمت به خلق می داند.

وی بیان کرد: ورزش توان انسان را برای انجام کارهای روزمره شخصی و اجتماعی ارتقاء می بخشد که البته طبق روایات، تقویت مهارت جسمانی و آمادگی بدن از سیره و منش ائمه اطهار(ع) نیز بوده است.

دبیر هفتمین جشنواره ورزشی حوزه علمیه اصفهان در مورد تعداد رشته های هفتمین دوره، افزود: رشته های دارت، تنیس، تیراندازی و دو میدانی در روز پنجشنبه برگزار می گردند و محدودیت کرونایی منجر به محدودیت در برگزاری رشته های پرطرفدار همچون فوتسال و والیبال در این دوره از مسابقات شده است.

مسئول فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در مورد تعداد طلاب و روحانیون شرکت کننده در این دوره از مسابقات ورزشی، گفت: بیش از ۳۰۰ نفر از طلاب و روحانیون در مدارس۴۰گانه حوزه علمیه اصفهان در سراسر استان، درمرحله مقدماتی شرکت داشتند که از بین آنها۱۶۰ نفر در چهار رشته در مرحله نهایی به رقابت با یکدیگر می پردازند و در نهایت از هر رشته، سه نفر اول معرفی و موفق به کسب جایزه خواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha