پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمدعلی سالاری

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: موفقیت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف حاصل مبارزه مستمر و استقامت همه‌جانبه است و اکنون نیز صبر و مقاومت انقلابی موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست مسئولان فرهنگی استان با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور، اظهارکرد: موفقیت‌هایی که ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف کسب کرده، بدون شک حاصل مبارزه مستمر و پایداری و استقامت همه‌جانبه است؛ اما یکی از دغدغه‌های اصلی مردم عزیزمان در این شرایط آن است که چرا به‌رغم تغییر دولت، مشکل گرانی، تورم و عدم ثبات بازار همچنان باقی است؟

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم میراث دار شرایط بُغرنج چندعاملی است، ادامه داد: بخش مهمی از مشکلات به خاطر سیاست‌های غلط چند سال گذشته است که مهم‌ترین آن شرطی کردن کشور به برجام و اروپا است که موجب اختلال در روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها شده و تنظیم آن طول می‌کشد.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به نقدینگی و خلق پول افسارگسیخته، افزود: دو موضوع نقدینگی و تورم کاملاً به یکدیگر وابسته‌اند، افزایش بی‌رویه نقدینگی منجر به تورم افسارگسیخته در جامعه می‌شود؛ چراکه میزان کالا و خدمات در جامعه محدود است، پس باید میزان عرضه پول به‌اندازه‌ای باشد که با کالا و خدمات برابری کند. اگر میزان عرضه پول افزایش یابد، کالا و خدمات در جامعه کم شده و قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

وی تورم قریب به ۵۰ درصد، کسری بودجه، کاهش ارزش پول و تعطیلی صدها کارگاه تولیدی و کارخانه، بورس نابسامان، طرح‌های دقیقه نودی همچون رتبه‌بندی معلمان و یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان و... را نمونه‌هایی از میراث به‌جای مانده دانست.

حجت‌الاسلام سالاری در پایان اظهارداشت: بحث فوریتی که تنظیم بازار ارز و کالا و بورس است به دست‌های پشت پرده موجود برمی‌گردد که با کارشکنی‌های مختلف سعی دارند نگذارند دولت به کار خودش برسد، درواقع دولت با یک میدان مین مواجه است که باید یکی‌یکی آن‌ها را خنثی کند که هرکدام از آن‌ها به‌نوبه خود زمان‌بر بوده و به‌شدت نیازمند صبر انقلابی ملت غیور ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha