دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
زبان شاعر در جهاد تبیین، برنده ترین و نافذترین مکانیزم است

حوزه/ استادیار دانشگاه، نویسنده و شاعر آیینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: زبان شعر در جهاد تبیین، برنده ترین و نافذترین ابزار است.

به گزارش حوزه از یاسوج ، در ادامه سلسله نشست های اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمدبا موضوع «جهاد تبیین» مورد نظرِ مقام معظم رهبری نشستی به میزبانی این اداره کل با حضور شاعران استان، در یاسوج برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام سید رضا افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی‌نیا، رئیس اداره تبلیغات شهرستان بویراحمد به تشریح جهاد تبیین پرداخته و شاعران و ادبیان نیز در این زمینه اظهار نظر کرده‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، شناخت فرهنگ ادبی کشور و معرفی آن به دنیا و نسل جوان، کارگشاست، اظهار داشت: انتقال عزت و اقتدار اسلام و ایران با قدرت کلمات و هنر شاعران، متعهد در مقابل جنگ نرم دشمنان با زبان گویا و رسای شعر و شاعری امکان‌پذیر است.

افتخاری عنوان کرد: کاربرد محتوای الهی و دینی به زبان شعر در مقابل گذر واژه‌های انتخابی دشمن در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و دینی که به عنوان سلاح و سپری قدرتمند از آن یاد می‌شود، از دیگر توانایی‌های بارز شاعران است.

حجت‌الاسلام افتخاری اظهار کرد: تبیین ابعاد تبلیغاتی دشمن به ملت با زبان رسانه ای هنرمندانه در زمینه هایی که به وفور دیده می‌شود، مقاومتی والا می طلبد.

وی ادامه داد: اثبات دلایل تاریخی بر استفاده از اهل فرهنگ و شاعران و ادبا در پیشبرد اهداف فرهنگی یک دولت است که هرکدام به نوبه ی خود مشاورانی قدر در کنار حکمرانان وقت بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تبیین اهمیت جایگاه شاعران متعهد، متدین و عاقبت اندیش در کشور ما و لزوم حمایت مادی و معنوی از آنان به منظور گسترش زبان و ادب پارسی است چراکه هر ملت متمدنی دارای فرهنگ غنی می‌تواند در تاریخ حرفی برای گفتن داشته باشد.

زبان شعر در جهاد تبیین، برنده ترین و نافذترین ابزار است

دکتر سیاوش نریمان، استادیار دانشگاه، نویسنده و شاعر آیینی نیز در این نشست به ایفاء رسالت شاعران آیینی در انتقال و تسری نتایج مطلوب این نشست ها پرداخت.

استادیار دانشگاه ادامه داد: شعری که در خدمت اعتلاء و ترویج دین اسلام، اخلاق و عفت سروده می شد مورد تکریم و عنایت پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) قرار می گرفت.

نریمان با بیان این که زبان شعر در جهاد تبیین، برنده ترین و نافذترین ابزار است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری تهاجم اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی و رسانه‌ای را مطرح فرموده‌اند و وظیفه‌ شاعران آیینی است که به مصداق العالمُ بزمانهِ لا یهجمُ علیهِ اللوابسِ، با ابزار شعر، پاسخگوی شبهات و مسائل امروزی جوانان باشند

وی تاکید کرد: بر خلاف آنچه برخی مقوله‌ی هنر را صرفاََ برای هنر می دانند و تعهدی برای هنر متصور نیستند، اما هنر واجد اهمیت است و شعری مطلوب است که متعهدانه بار مسئولیت اجتماع را به دوش بکشد و در خدمت دین، اخلاق و عفت عمومی باشد.

استادیار دانشگاه گفت: اگر هنر متعهدانه نباشد، محصولش سخنان هنرمندی است که در جشنواره فیلم فجر، اخلاق ستیزی را ترویج می کند و فعل نامشروعی را اشاعه می کند.

نریمان افزود: دشمن با تمام قوا به تهدید، تخریب و تحریف متوسل شده است و بر اهل ادب است که از ظرفیت خویش در مقابل این هجمه بایستند و روشنگری کنند.

وی گفت: اگر هنرمندان، شاعران و نویسندگان، زوایای شخصیتی سردار شهید سلیمانی را تبیین نکنند و در باره‌اش ننویسند، در آینده قلم‌های ناپاک و مغرض به تحریف این شخصیت خواهند پرداخت.

استادیار دانشگاه اضافه کرد: زیبنده است که شاعران در دو ساحت سلبی و اثباتی ایفای نقش کنند، بدان معنی که از جنبه سلبی به ردِ اندیشه های وارداتی دشمن بپردازند و از جنبه اثباتی هم به دفاع از معتقدات دینی، اخلاقی، تقویت باورهای اسلامی و تحکیم بنیاد خانواده بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha