شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سفر یک روزه نماینده ولی فقیه در همدان به شهرستان بهار

حوزه / امام جمعه موقت همدان گفت: با وجود آنکه تنها هشت ماه از دولت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی می‌گذرد اما برخی انتظار دارند در این مدت تمام ویرانی‌های هشت سال گذشته ترمیم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده امام جمعه موقت همدان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: یکی از مصادیق تقوا، انتظار برای ظهور است، اما لازم است که بدانیم منتظر بودن تنها به خواندن دعای ندبه نیست، بلکه منتظر واقعی کسی است که نسبت به واجبات و مستحبات حساس و به آن عمل می‌کند.

وی افزود: از ویژگی‌های بارز یک انسان مومن این است که در مسائل سیاسی و اجتماعی، با تبلیغات مسموم دشمن در مسیر انحرافی حرکت نمی‌کند و فریب شبهات را نمی‌خورد.

حجت الاسلام ارزنده با تاکید بر اینکه گرانی غوغا می‌کند و اقشار ضعیف و کم‌برخوردار تحت فشار هستند، گفت: شرایط فعلی کشور نیاز به هوشمندی و تجزیه و تحلیل درست و صحیح دارد تا خدای نکرده انسان فریب دشمن را نخورد و به خودی گل بزند.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت، خالی از نقد نیست و لازم است تا در حوزه بازار و گرانی‌ها تدبیری اندیشیده شود، خاطر نشان کرد: هشت ماه از روی کار آمدن دولت جدید می‌گذرد و این زمان زیادی برای خواندن آیه یأس و ایجاد ناامیدی در بین نیست.

امام جمعه موقت همدان با طرح این سوال که چرا در دولت قبلی، وقتی دلار از ۴ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان رسید، افرادی که امروز از وضعیت اقتصادی گله‌مندی می‌کنند، ساکت بودند، یادآور شد: دولت فعلی برخلاف دولت گذشته هدفش تنها حل مشکلات است و لذا امروز باید مراقب باشیم تا در زمین دشمن بازی نکنیم، البته این حرف به معنای آن نیست که نسبت به عملکرد دولت نقد نداشته باشیم، چرا که نقد منصفانه و مطالبه‌گری حق مردم است.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه برخی بر اثر تبلیغات سوء دشمن تک بعدی به عملکرد دولت نگاه می‌کنند، عنوان کرد: امروز علیرغم تلاش دولت برای رفع مشکلات، دشمن با تبلیغات سوء، عملکرد دولت را به دادگاه دلخواه خود می‌برد و جالب اینجا است که در آنجا حکم هم صادر می‌کند.

جهاد تبیین بهترین راهکار برای پاسخگویی به شبهات و تحریف واقعیت‌ها است

حجت الاسلام ارزنده با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توجه به جهاد تبیین، یادآور شد: بهترین راهکار برای مقابله با این تحریف دشمنان و تبلیغات سو، ورود با تمام توان در عرصه جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه اساتید، معلمان طلاب و افراد اهل قلم لازم است که وارد میدان تبیین شوند، گفت: متاسفانه امروز برخی افراد بسیار زود شرایط هشت سال قبل کشور را فراموش کرده‌اند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه در دوره قبلی، در چهار سال اول، تمامی مشکلات به گردن دولت قبل انداخته می‌شد، اظهار داشت: بسیاری از کارخانه‌ها و تولیدکنندگان در آن دوران با مشکلات بسیاری از جمله ورشکستگی و تعطیلی روبرو و بسیاری از کارگران از کار بیکار شدند.

وی تصریح کرد: امروز لازم است که دولت را به درستی مورد قضاوت قرار دهیم و تنها از یک بعد آن را بررسی نکنیم.

عضو شورای حوزه استان خاطر نشان کرد: با وجود آنکه تنها هشت ماه از دولت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی می‌گذرد اما برخی انتظار دارند در این مدت تمام ویرانی‌های هشت سال گذشته ترمیم شود.

وی با تقدیر از رئیس جمهور که تنها به دنبال کار برای مردم است، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اشاره‌ای به کمبودهای دولت قبل نمی‌کند و تلاشش تنها رفع مشکلات مردم است.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه کارخانه‌های بزرگی که تعطیل شده بودند، امروز دوباره به چرخه اقتصادی بازگشته‌اند، گفت: هدف دشمن این است که موفقیت‌های دولت را کوچک نشان دهد و اجازه ندهد دولت در دست یابی به اهداف خود موفق باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    37 0
    برخی انتظار دارند در هشت ماه تمام ویرانی‌های هشت سال گذشته ترمیم شود! دقیقا هشت سال قبل هم برخی همچو انتظاراتی داشتند!!
  • لبیک IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    45 1
    حاج آقا انتظار نداریم ترمیم شود ولی انتظار تشدید رو هم نداریم! مدافع چی هستید؟!
    • ما سبق IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 16
      اگر تشدید متاثر از همان ما سبق باشد، چه انتظاری می توان داشت؟
  • علی بهاری IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    60 1
    دست بردارید. حال مردم را به هم زده‌اید
    • ماضی حال آینده IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 9
      بیمار دچار شکستگی در هنگام جراحی و ترمیم، باز درد دارد، اما حالش را برای آینده خوب إن شاء الله، تحمل می کند.
  • مسیح مهاجری /1 IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    45 0
    نان، حتی در دوران جنگ تحمیلی هم گران نشد. خودم از نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس در همان زمان شنیدم که گفت امام خمینی شنیده بودند قرار است دولت نان را یک ریال گران کند، بلافاصله به من گفتند بهیچوجه نان را گران نکنید حتی یک ریال. حالا با گذشت 33 سال از پایان جنگ تحمیلی، دولتی که عنوان‌هایی از قبیل انقلابی و مردمی را بر خود گذاشته و مدعی است در حال انجام کارهای جهادی است، نباید حتی سخن از گران کردن آرد و نان بگوید آن‌هم در زمانی که هر روز شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت انواع کالاها هستیم و کمر مردم زیر بار گرانی‌های لحظه‌ای خم شده است. نان، گوشت، روغن و در مواردی ماکارونی از نیازهای اساسی و ضروری زندگی مردم هستند. این‌که همزمان با عید فطر، بعضی از این کالاها نایاب، بعضی از آن‌ها کمیاب و بقیه گران شدند و مسئولین مرتبط با نان، سخن از طرح عرضه نان با کارت ملی و الزام مردم به خرید مازاد بر سهمیه ضروری با قیمت آزاد به میان آورده‌اند، کاری شبیه انداختن جرقه به انبار باروت کرده‌اند.آیا دولتمردان مطمئن هستند افرادی با این قبیل طرح‌ها درصدد گذاشتن پوست خربزه به زیر پای دولت نیستند؟ ما رسانه‌ای‌هایی که از دوران جنگ تحمیلی تاکنون نشیب و فرازهای زیادی را دیده‌ایم و شاهد شیطنت‌های زیادی توسط نفوذی‌ها با هدف براندازی دولت‌ها و حتی نظام بوده‌ایم، اکنون با مشاهده تصمیمات عجیب و غریب در بدنه دولت، احساس خطر جدی نموده و از روی خیرخواهی این خطر را به دولتمردان اعلام می‌کنیم. با توجه به حضور تعداد زیادی از عناصر گروه انحرافی وابسته و دل‌بسته به دولت‌های نهم و دهم در مسئولیت‌های کلیدی دولت سیزدهم، نمی‌توان احتمال شیطنت نفوذی‌ها برای براندازی این دولت را نادیده گرفت. آقای رئیس‌جمهور این اعلام خطر را جدی بگیرید. اگر پدید آمدن وضعیت بسیار ناپایدار و خطرناک کنونی کار نفوذی‌ها نباشد، باید آن را نتیجه ضعف مدیریت دولتمردان به ویژه وزرای اقتصادی دانست. ... ادامه دارد
  • مسیح مهاجری/2 IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    45 0
    آقای رئیس‌جمهور هم باید به این سؤال اساسی پاسخ بدهد که چقدر زمان لازم است تا ایشان متوجه شود که با گفتاردرمانی نمی‌توان کشور را اداره کرد. این‌که دولت و رسانه ملی دست به دست همدیگر بدهند و درصدد برآیند گرانی آرد و کمبود ماکارونی و نایاب شدن روغن را به گردن قاچاق شدن این کالاها بیندازند، راه فرار مناسبی نیست. مردم، این قبیل ترفندها را نمی‌پذیرند. فرافکنی و تمام کاسه‌کوزه‌ها را بر سر قبلی‌ها شکاندن هم بعد از 8 ماه استقرار کامل دولت و حاکمیت یکدست، دیگر جواب نمی‌دهد. اگر واقعاً مشکلات کنونی را قاچاقچی‌ها به وجود آورده‌اند، چگونه است که این حاکمیت یکدست با در اختیار داشتن تمام ابزارها نمی‌تواند جلوی قاچاق را بگیرد؟ اگر مشکل آرد را جنگ اوکراین به وجود آورده، چرا تجاوز روسیه به اوکراین را با صراحت محکوم نمی‌کنید و برای منصرف کردن ولادیمیر پوتین از ادامه دادن به این تجاوز نظامی بسیار خطرناک که بخش مهمی از جهان را به قحطی تهدید می‌کند تلاش جدی نمی‌کنید؟ شما که می‌دانید تحریم‌ها در پدید آمدن این وضعیت نقش دارند، چرا برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برجامی کار مؤثری انجام نمی‌دهید؟ شما که گفته بودید ما زندگی مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم، حالا چرا هر روز گره‌های جدیدی به زندگی مردم می‌زنید؟ به این ترفند هم دلتان را خوش نکنید که رسانه‌های وابسته به دولت تلاش کنند انتقادکنندگان به وضعیت موجود که خودتان بانی آن هستید را ضدانقلاب و وابسته به آمریکا و صهیونیسم بنامند. دوران این قبیل برچسب‌‌زدن‌های بی‌پایه و اساس گذشته و مردم با چنین ترفندهائی کاملاً آشنا هستند. این واقعیت را درک کنید که مردم را نمی‌توان نسبت به منتقدان خیرخواه بدبین کرد. اکنون حتی نیروهای طرفدار خودتان هم به عملکردهای شما اعتراض دارند و اطلاع داریم که تلاش‌های درون‌گروهی هواداران دولت برای توجیه نیروهایی که مسأله‌دار شده‌اند، همچون آب در هاون کوبیدن است. تصور نکنید کشور فاقد نیروهای کاردان و مدبر است. حالا که روشن شده شما نمی‌توانید از عهده حل مشکلات برآئید، شجاعانه کنار بروید و کار را به افراد کاردان بسپارید تا مردم و کشور را از این گرداب خطرناک نجات بدهند. ... ادامه دارد
  • مسیح مهاجری/3 IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    45 0
    آنچه قیصر امین‌پور، به شعر گفت که "ناگهان چقدر زود دیر می‌شود" فقط یک تصویرسازی شاعرانه و خیال‌انگیز نیست. می‌تواند یک گزاره خبری هشداردهنده و خیال‌آشوب هم باشد. این را هشدار بدانند مسئولان محترم که کسی به "حرف‌های ما هنوز ناتمام..." شاعر توجه نمی‌کند. گوش کسی هم بدهکار برنامه‌های درازمدت ما نیست وقتی نتواند کوتاه‌مدت خود را تدبیر کند. اگر دیروز روحانی بود و همه فحش‌ها را چندقبضه به سویش حواله می‌دادیم، دیگر نیست و هرچه گفتیم به خودمان برمی‌گردد! تحریم را هم که حضرات گفتند سهمی در حد 20 درصد در مشکلات دارد. گفتند 80 درصد مصائب زائیده بی‌لیاقتی دولت روحانی است. سلمنا! بفرمایید این دولت، این مجلس، این همه‌ی ارکانِ قدرت! که دیگر هیچ بهانه‌ای نمی‌یابیم تا برای توجیه این ماجراها به قلم آوریم. / روزنامه جمهوری اسلامی
  • بشیر IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    50 0
    افسوس که تریبون‌داران ما توجه ندارند که مردم همه‌ی این مواضع قبلی و فعلی آن‌ها را کنار هم می‌گذارند و تفاوت آشکار موضع‌گیری جناحی در قبال دولت‌های مختلف برای خردمندان جامعه آزاردهنده است. ای کاش سخنرانان پیش‌از سخن‌رانی پیرامون سیاهی مطلق مسئولان سابق و سفیدی مسئولان فعلی، اندکی در بین مردم حضور می‌یافتند. در این‌صورت حتماً متوجه می‌شدند که مردم به این موضع‌گیری‌های یک‌سویه و سیاست‌زده آن‌ها می‌خندند! و متأسفانه همین سیاست‌زدگی ناشیانه، تأثیرگذاری تبلیغات دینی این تریبون‌داران را نیز در بین آحاد جامعه به‌خصوص جوانان، به‌شدت کاهش داده است.
  • یا علی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    32 0
    آدم عاقل جای آباد را ول می‌کنه میاد ویرانه تحویل بگیره؟!
    • خرد خدا محور IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 21
      عاقلی که عقلش اسیر هوایش باشد نه. اما عاقلی که خردش سیراب از شرع است، از مخاطرات نمی هراسد.
  • رضا IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    23 1
    خیلی کارها میشد تو 8 روز انجام بشه مثلا تصویب اف ای تی اف یا تمام کردن مذاکرات برجام ولی وقتی معیشت مردم اهمیت ندارد همین هست که هست واقعا نمیدانم چطور عده ای میخواهند جواب حق الناس را بدهند
    • الله اکبر و له الحمد IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 11
      خدا را شاکریم که شیداهای مجنون مانند غرب محور قبل نتوانستند، یکی از قیود رقیت که اشراف اطلاعاتی به حساب همگی و قفل کردن حرکت تجاری را در پی داشت، بتوانند به گردن جامعه اسلامی بیاندازند. اف ای تی اف یعنی حاکمیت اقتصادی کفار حربی غربی به ویژه آمریکا.
    • اوج رذالت! IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 18
      مذاکرات ذلت بار و خفت آور کذایی رو تا روزهای آخر دست و پا زدید، و هسته ای و رو ... چه حاصل شد؟ چه چیزی مانده بود بدهید و ...؟ خجالت توی فرهنگ لغت شما حذف شده؟
    • دشمن دانا بهتر ز دوست نادان IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      13 0
      جواب به اوج رذالت عزيز شما مثل اينكه ادبت رو پاي تمام نظرات مخالف خودت خرج مي كني. يه كم يواش تر اخوي. اينكه يكي نظرش مخالف تو بود كه نبايد فحش بدي.
  • ناشناس US ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    فرافکنی تا کجا کسی انتظار ترمیم مشکلات اقتصادی که دولت قبل باعثش بود نداشت اما انتظار نداشتیم وضعیت بدتر شود با وجود تمام وعده هایی که دولت فعلی داده بود تقصیرات را گردن دولت قبلی انداختن مشکلات اقتصادی اکثریت مردم را بهبود نمی بخشد دولت سیزدهم در برنامه ریزی و اداره کشور عاجز بوده