پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله ناصری

حوزه / نماینده ولی فقیه در یزد گفت: اقتصاد کشور ما نیاز به اصلاح داشت و این اتفاق توسط مسئولان در حال انجام است، اما دسیسه‌هایی وجود دارد که لازم است مقاومت کنیم تا این موضوع را به سر منزل مقصود برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به رابطه انسان و خدا که رابطه عبد و معبود است، اظهار داشت: انسان‌ها بیهوده آفریده نشده‌اند و خلقت انسان هدفمند است، چرا که خداوند متعال حکیم است و حکیم، کار بیهوده انجام نمی‌دهد.

وی افزود: اگر شیطان‌ها و شیطان صفت‌ها می‌خواهند ما را از راه راست خارج و انسان را با ابزار مادی مقایسه کنند، در مقابل هدف خداوند به کمال رساندن انسان است و لازم است که در مسیر حرکت کنیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه همه ما وابسته به خدا هستیم و نمی‌توانیم از خدا دور باشیم، گفت: اگر کسانی بخواهند خلاف این عمل کند، یعنی بر خلاف فطرت و طبیعت انسان و بر خلاف برنامه‌های الهی و البته بر خلاف سبک زندگی انسانی و اسلامی رفتار کرده است.

وی با بیان اینکه سفارش به تقوا نیز برای این است که ما ارتباط خود را با خدا داشته باشیم و فریب نخوریم، مطرح کرد: انسان باید مراقب باشد تا هوا و هوس‌ها باعث نشود تا از راه خدا، کمال و فرشتگان جدا شود.

نماینده ولی فقیه در یزد با تاکید بر لزوم خود شناسی در بین بشر، اظهار داشت: اگر انسان خود را شناخت، خدای خود را هم خواهد شناخت، بنابراین لازم است مراقب باشیم به واسطه گناه و معصیت خود را از خدا دور نکنیم و وسیله دست شیاطین نشویم.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه هر مشکلی بخواهد حل شود، راه حل آن در دست خداست، گفت: دنیا و آخرت، کار و ثروت، اولاد و موقعیت اجتماعی و هر آنچه که آرزو داریم را باید از خدا بخواهیم و اطمینان داشته باشیم که هیچ جنبده‌ای در زمین وجود ندارد مگر آنکه روزی او در دست پروردگار است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز با اشاره به اینکه اگر به فکر بندگان خدا باشیم، خدا به فکر ما خواهد بود، یادآور شد: برخی سوء ظن به خدا دارند و این اصل که خداوند روزی رسان است را قبول ندارند، در حالی که اگر با انفاق به مردم کمک کنیم و وجوه شرعی خود را به دقت پرداخت کنیم، خداوند چندین برابر آن را به ما خواهد داد.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه خدا روزی رسان است و باید به او توکل کنیم، عنوان کرد: توصیه من این است که معنویت خود را کامل کنید، نور خدا را بر قلب خود بتابانید و توکل واقعی داشته باشید.

امام جمعه یزد با بیان اینکه کشور ما با انقلاب کرامت پیدا کرد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، مقدمه انقلاب حضرت مهدی(عج) و شروع حرکت ایشان است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما یک انقلاب مادی نیست و بیداری در انسان‌ها را به عنوان یک هدف مهم دنبال می‌کند، مطرح کرد: انقلاب باعث شد تا همه کشورها و مذاهب به خود بیایند و راهی را پیش روی همه نسل‌های آینده گذاشت، به همین دلیل دشمن تلاش کرده تا از طریق دروغ پردازی، کوچک جلوه دادن دستاوردها، سبک شمردن مقدسات و دست و پاگیر بودن دین، مردم را از مسیر اسلام و انقلاب دور کند.

وی تصریح کرد: مسئولان فعلی مومن و معتقد هستند و اطمینان داریم که برای خدا کار می‌کند اما دسیسه‌هایی وجود دارد که لازم است مقاومت کنیم تا این موضوع را به سر منزل مقصود برسانیم.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه نباید به انقلاب نگاه مادی داشته باشیم، افزود: باید مقاومت کنیم و اطمینان داشته باشیم که این سختی‌ها سپری خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین برداشت ما از انقلاب اسلامی این است که در مسیر رشد دنیا و آخرت قدم برداریم، یادآور شد: در تمامی این سال‌ها به همت مردم، با خون شهدا و با حضور علما ایستادگی کرده‌ایم و اطمینان داشته باشید که دشمن نفس‌های آخر را می‌کشد.

وی با تاکید بر اینکه با خدا معامله کنید و اطمینان داشته باشید در این معامله ضرر نخواهید کرد، گفت: ایمان به خدا و اعتقاد به پروردگار همه در همه ابعاد، باعث تقویت زندگی بشر می‌شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن روز سوم خرداد، بیان کرد: این فتح، فتحی بزرگ و نقطه عطف انقلاب اسلامی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha