جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بهبود جمعیت

حوزه/ استاد مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: جوانان با تحصیل، پیشرفت و انتخاب شغل در جوامع ملی یا بین‌المللی می‌توانند کشور خود را بسازند و باعث رونق بهتر اقتصاد شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همایش «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» با مشارکت مدرسه علمیه سعدیه خواهران، اداره تبلیغات اسلامی، شبکه بهداشت و درمان و دیگر نهادها با حضور طلاب و جمعی از بانوان در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامیان برگزار شد.

در این نشست، فاطمه سوسرایی بیان کرد: نهاد مقدس خانواده، رکن بنیادین اجتماع بشری و محمل فرهنگ‌های گوناگون است تا آن‌جا که سعادت و شقاوت امت‌ها مرهون رشادت و ضلالت خانواده است.

وی، اولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا را سلامت و پایداری خانواده دانست و افزود: اصلاح نظام خانواده موجب اصلاح جامعه می‌شود و نابسامانی‌های خانوادگی نیز به نابسامانی جامعه می‌انجامد.

استاد حوزه در پاسخ به این سؤال که چرا برخی از فرزندان با وجود امکانات فراوان در خانواده از خانه گریزان هستند و تمایلی برای رفتن به کانون خانواده ندارند، بیان کرد: دلیل این بی‌رغبتی‌ها فقدان محبت و جاذبه عشق است؛ زیرا بی‌مهری و نبودن الفت و صمیمیت بین افراد خانواده، موجب سردی و سرخوردگی از این کانون سرنوشت‌ساز می‌شود.

سوسرایی با بیان این‌که اصلاح تمام جوامع از کوچک‌ترین یعنی خانواده تا بزرگ‌ترین آنها وامدار کیمیای محبت است، تشریح کرد: برای دست‌یابی به جامعه‌ای ایده‌آل و متعالی باید در جهت رشد و تعالی جوامع کوچک که خانواده‌هاست، تلاش کرد و رمز رسیدن به این تعالی، حاکمیت روابط محبت‌آمیز بین اعضای خانواده است.

وی، محبت به همسر و فرزندان را از دستمایه‌های زندگی سالم و بالنده برشمرد و تصریح کرد: خانواده‌ای که روابط و معاشرتش بر محبت پایه‌گذاری شده و از صمیم قلب یکدیگر را دوست دارند، رشد می‌کنند، لذا، حاکمیت آئین مهرورزی در خانه، آسیب‌های خانواده را زدوده و از نابسامانی ایمن می‌بخشد.

مبلغ حوزه، به بحث پیرامون جوانی جمعیت پرداخت و با اشاره به پیام رهبر انقلاب(مدظله‌العالی) به آحاد مردم و فعالان حوزه جمعیت، بیان کرد: تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است.

سوسرایی، تأمین نیازهای اقتصادی و نظامی کشور، ایجاد توسعه، بازدهی بالای اقتصادی و افزایش تولید و درآمد را از آثار جمعیت جوان در کشور اسلامی و دیگر کشورها برشمرد.

وی، جوانی جمعیت را از مسائل بسیار مهم برای هر کشوری دانست و خاطرنشان کرد: جمعیت جوان موجب سازندگی و بالندگی کشور می‌شود، بنابراین، جوانان با تحصیل، پیشرفت و انتخاب شغل در جوامع ملی یا بین‌المللی می‌توانند کشور خود را بسازند و باعث رونق بهتر اقتصاد شوند.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha