شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

حوزه/ امام جمعه ماکو با تاکید بر اینکه تداوم عزت و اقتدار کشور و جامعه انقلابی در گرو پافشاری بر اصول مکتب حضرت امام(ره) است، گفت: امروز این اصول، در سیره، روش و منش مقام معظم رهبری تجلی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه ماکو در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: برای رسیدن به قلّه بلند کرامت لازم است که به سلاح تقوا و پرهیزگاری مجهز باشیم.

وی با بیان اینکه تقوا آن است که انسان از هر چه که او را به گناه وا می‌دارد، دوری نماید، گفت: امیرالمومنین(ع) درباه تقوا می‌فرمایند: «آن ‌کس که تقوا پیشه کند به آنچه که دوست دارد، جاودانه دسترسی پیدا می‌کند و خدا او را در منزل کرامت خویش مسکن می‌دهد. خانه‌ای که مخصوص خداست، سقف آن عرش پروردگاری و روشنایی آن از جمال الهی و زائرانش فرشتگان، و دوستان و همنشینان پیامبران الهی هستند.»

امام جمعه ماکو ضمن تسلیت فرارسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و شهدای پانزدهم خرداد، مطرح کرد: مهم‌ترین عاملی که پانزدهم خرداد را ماندگار کرد، قدرت ایمان، اتحاد، حضور مردم در صحنه‌ انقلاب، دفاع از ولایت و رهبری و بصیرت بود.

حجت الاسلام هاشمی افزود: امروز دشمن می‌خواهد در جنگ شناختی، اصول شخصیتی، اندیشه و بیانات و سلوک مدیریتی امام راحل را تحریف کند.

وی با تاکید بر اینکه تداوم عزت و اقتدار کشور و جامعه انقلابی در گرو پافشاری بر اصول مکتب حضرت امام(ره) است، یادآور شد: امروز این اصول، در سیره، روش و منش مقام معظم رهبری تجلی می‌کند.

وی ادامه داد: التزام به اسلام ناب محمدی(ص)، تعهد عملی به آموزه‌های دینی، اعتقاد و التزام عملی به ولی فقیه و ایستادگی در مقابل قدرت‌های استکباری مخصوصا شیطان بزرگ آمریکا، پرهیز از اشرافی‌گری و حفظ زی‌ طلبگی از جمله‌ مهم‌ترین اصول حضرت امام(ره) است.

امام جمعه ماکو تاکید کرد: توجه به جوانان به عنوان سرمایه‌های نظام، جامعه و انقلاب از جمله‌ مهم‌ترین اصول حضرت امام(ره) بود و لذا ایشان جوانان را باور داشتند و به خاطر اعتقادی که به جوانان داشتند نیز انقلاب پیروز شد و تداوم یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha