پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رونمایی از شجره سادات رضوی حسین آباد هند

حوزه/ مراسم میلاد امام رضا علیه السلام در هند برگزار و در آن شجره سادات رضوی حسین آباد بلیا رونمایی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به همت موسسه امام رضا علیه السلام مراسم میلاد شاه خراسان در ساختمان نمادین شبیه حرم آستان قدس رضوی واقع در لکهنو هند برگزار شد که در آن از شجره سادات رضوی بلیا هند و کتاب‌ علما و حکمای زیدپور هند بدست دکتر محمد علی ربانی رایزن جمهوری اسلامی در دهلی با حضور جمعی از علماء و دانشمندان رونمایی گردید.

ضریح و حرمی مطابق با نقشه حرم امام رضا (ع) در شهر لکهنو هند وجود دارد که بدست عظیم الله خان ساخته شده است. وی خوشنویس سرشناس دربار «محمد علی شاه» یکی از شاهان سلسله اوده بود.

شجره سادات رضوی بلیا توسط مرکز بین المللی میکروفیلم نور با نظارت دکتر مهدی خواجه پیری رئیس مرکز میکروفیلم تهیه و تدوین شده است و حجت الاسلام خورشید عباس بلیاوی، تدوین شجره را بر عهده داشت.

در این مراسم حجت الاسلام عالم مهدی و تذھیب نگروی اشعاری را در وصف امام رضا (ع) سرودند ودکتر محمد علی ربانی رایزن فرھنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی هند، حجت الاسلام والمسلمین شیخ ممتاز علی امام جمعه امامیه هال دهلی و علی زیدی رئیس اداره اوقاف ایالت اوتارپرادش در این مراسم سخنرانی کردند.

دکتر محمد علی ربانی رایزن فرهنگی ایران در هند هم گفت: اگر کسی برای زیارت امام رضا (ع) قدم برمی دارد امام رضا (ع) نیز حاجاتش را برآورد خواهد کرد.

مثل سال‌های گذشته از خادمان ساختمان نمادین شبیه حرم امام رضا (ع) در این مراسم تجلیل کردند و ھمچنین به حجت الاسلام سید رضی زیدی لوح تقدیری داده شد.

در پایان مراسم یاور علی شاه مدیر مؤسسه خیریه امام رضا علیه السلام از تمامی شرکت کنندگان و میهمانان تشکر کرد.

لازم بذکر است هر سال تعدادی از خدام ساختمان نمادین شبیه حرم امام رضا علیه السلام توسط این موسسه خیریه برای زیارت و خادمی در حرم امام رضا( ع) به مشهد مقدس فرستاده می شوند و علاوه بر آن خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی از دیگر فعالیت های این موسسه می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha