جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهادت امام جواد

حوزه/ مدرس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی گفت: فواید ملاقات با دوستان در کلام امام جواد(ع) به درستی تبیین شده است که باید برای عموم مردم به خصوص جوانان بیان شود.

«طاهره عبدالهی» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سوگ امام جواد(ع) اظهار داشت: این امام همام در روایتی به فواید ملاقات با دوستان اشاره کرده و فرمودند: مُلاقاةُ الاْ خوانِ نَشْرَةٌ، وَ تَلْقیحٌ لِلْعَقْلِ وَ إنْ کانَ: ملاقات و دیدار با دوستان و برادران(خوب) ، موجب صفای دل و نورانیّت آن می گردد و سبب شکوفائی عقل و درایت خواهد گشت ، گرچه در مدّت زمانی کوتاه انجام پذیرد.

وی افزود: ایجاد صفای دل و شکوفایی عقل دو نکته مهم در ملاقات با دوستان است که در این روایت به آن پرداخته شده است.

عبداللهی با اشاره به انواع دوستی ها با گسترش فضای مجازی گفت: در دنیای کنونی روابط اجتماعی گسترده ای بین افراد برقرار است و از طرق و راه‌های مختلف چه حضوری و چه مجازی ،ارتباطات شکل محکمی به خود گرفته است.

وی تاکید کرد: در کلام امام جواد(ع) ایجاد صفا و نورانیت دل از اثرات دیدار دوستان شناخته شده، به وفور این مسئله تجربه شده که بعد از مجالس دورهمی و یا حتی دورهمی های مجازی، حالت بهجت و انبساط قلبی برای انسان رخ می دهد.

مدرس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی خاطر نشان کرد: علاوه بر این که این دیدارها سبب شکوفایی عقل می شود چراکه بهره‌مندی از نظرات دیگران،افق های جدیدی برای انسان فراهم می سازد.

وی ادامه داد: در زندگی اجتماعی، استفاده از تجربیات دوستان و راهنمایی های آنان موجب حرکت در مسیر درست خواهد شد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha