دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

‌آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی تأکید کردند: با وجود جوانان توانمند، متعهد و با ایمان که برای تعالی اسلام تلاش می کنند از سوی دشمنان احساس خطر نمی کنیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان در دیدار اقشار مختلف مردم با اشاره به نقش جوانان در تعالی و رشد هر جامعه ای، جوانان را مظهر نشاط و پویایی جامعه دانسته و گفتند: در دوران جوانی صفای انسان بیشتر است و عبادت و بندگی آنان سبب مسرت می گردد.

معظم له با تأکید بر جایگاه علم و نقش آن در شکل گیری تمدن بشری تصریح کردند: اسلام به علم و دانش و نشر آن در جامعه تأکید نموده است و نشر علم را زکات آن می داند این در حالی است که غرب در نشر آن، تکنولوژی بخیل است و حتی مانع دستیابی دیگران به علوم و فنون پیشرفته می شود.

ایشان در ادامه به تبیین ویژگی های مؤمنان از دیدگاه قرآن پرداخته و گفتند: هنگامی که نام خدا نزد آنان برده می شود، دلهایشان می لرزد و نام خدا برای آنها پر معناست.

‌آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، توکل به خدا، اهتمام به نماز و قرائت قرآن را از دیگر ویژگی های مؤمنان برشمردند و گفتند: وقتی آیات الهی برای آنها خوانده می شود، ایمانشان زیاد می شود، سبب نورانیت و رشد و تعالی انسان می گردد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha