شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: برای حرکت در مسیر تمدن سازی، باید ثروت های اجتماعی شناخته شوند و بر اساس این شخصیت ها، الگوسازی های لازم اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام محمدجواد قائمی مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران روز گذشته در مراسم دومین پیش نشست همایش ملی علامه حسن زاده آملی(ره)، که با همکاری حوزه علمیه خواهران مازندران، بنیاد ملی نخبگان استان مازندران و دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران برگزار خواهد شد، اظهار داشت: امروز در مسیر تمدن سازی قرار داریم، مسیری که رهبر و مقتدای ما مشخص کرده‌اند، رسیدن به تمدن نوین اسلامی ایرانی است.

وی ادامه داد: برای حرکت در این مسیر، باید ثروت‌های اجتماعی شناخته شوند و بر اساس این شخصیت‌ها، الگوسازی‌های لازم اتفاق بیفتد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تاکید کرد: در میان چهره‌های علمی، اشخاصی همچون علامه ذوالفنون را کم پیدا می‌کنیم، به همین دلیل به این تصمیم رسیدیم که در قالب یک همایش ملی، شخصیت ایشان را به جامعه مخاطب به عنوان یک الگو معرفی کنیم و بیش از آنچه که شناخته شده است، بشناسیم و بشناسانیم.

وی تصریح کرد: نظام سلطه به دنبال زمین‌گیر کردن انقلاب و آسیب رساندن به متغیرهای مهم انقلابی است، که ان‌شاءالله هرگز به آن نخواهد رسید، انقلاب به دنبال بسط شعار ایمان، اسلام و اندیشه الهی در کنار سیاست است و دشمنان ما همواره به دنبال جدایی عرفان و اخلاق از سیاست بوده‌اند.

حجت الاسلام قائمی خاطر نشان کرد: موضع گیری‌های سیاسی علامه در اوج داشتن مراتب اخلاقی، یک الگو برای یکایک جامعه دینی است و نشان داد که در اوج عرفان و اخلاق اسلامی، می‌توان در اوج سیاست هم بود، به همین دلیل، در همایش ملی که توسط تیم ملی پیگیری خواهد شد، به ابعاد مختلف شخصیتی ایشان پرداخته خواهد شد.

وی تأکید کرد: هدف از برگزاری این نشست، بهره بردن از حضور ۲ استاد بزرگ که سال‌ها از محضر ایشان بهره برده‌اند و می‌توانند نکات مهمی در سیر تحولات علمی و شخصیتی علامه ارائه دهند می‌باشد که می‌تواند در راستای ارائه مقالات و بینش‌ها تأثیر گذار باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha