جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام وحید هدایتی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: یکی از خاصیت‌های فتنه این است که جریان نفاق و اشخاص منافق و ناصالح در این فتنه‌ها خود را نشان می‌دهند و لذا فتنه‌ها مانند موج دریا، ناپاکی‌ها را بیرون می‌ریزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام وحید هدایتی معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت امروز در نشست بصیرتی با طلاب مدرسه سفیران هدایت بیجار، اظهار داشت: در آخرالزمان فتنه‌های بسیاری وجود دارد که در آن تشخیص حق و باطل بسیار سخت می‌باشد، ولی این فتنه‌ها برای رفع ناپاکی است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران بیجار گفت: در آخرالزمان به دلیل پنهان بودن رهبر الهی، انسان‌ها در سرگردانی و برخی در تحیر و بعضی در گمراهی خواهند بود و البته بسیاری از افراد نیز به دلیل خداترس بودن و پرداختن به تقوای الهی از این فتنه و سرگردانی و آزمون سربلند بیرون آمده و تا آخرین لحظه ایمان خود را حفظ خواهند کرد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه در این دوران از شیعیان انتظاراتی وجود دارد، ادامه داد: اولین انتظار اهل بیت(ع) از شیعیان اندیشه و تفکر است که در کنار سعی و تلاش، اساس تمام پیشرفت‌های مادی و معنوی انسان در طول تاریخ بوده است.

حجت الاسلام هدایتی گفت: ایمان گرایی و سودرسانی دومین انتظار اهل بیت(ع) از شیعیان است که همانا ایمان به خداوند و فایده رساندن به مردم دو خصلت برتر انسان می‌باشد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار عنوان کرد: به یاد خدا و قیامت بودن و حسابرسی اعمال و پاسخگویی به وجدان از انتظارات بعدی اهل بیت(ع) از شیعیان است.

وی با بیان اینکه فتنه‌ها می‌تواند باعث رشد مومنین شود، گفت: در روایتی از امام رضا(ع) نقل است که از فتنه‌ها استقبال کنید، چون لازمه رشد مومنین است و برای اینکه پرچم کفر و دستگاه شیطان زمین گیر شود، باید از این فتنه‌ها عبور کرد.

حجت الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: یکی از خاصیت‌های فتنه این است که جریان نفاق و اشخاص منافق و ناصالح در این فتنه‌ها خود را نشان می‌دهند و لذا فتنه‌ها مانند موج دریا، ناپاکی‌ها را بیرون می‌ریزد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha