شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: شهید طهرانی مقدم آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» را در عصر و زمانه ما تحت رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب به خوبی تحقق بخشید.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در آیه ۲۰۳ سوره بقره فرمود، تقوای الهی پیشه کنید، قرار است شما در پیشگاه خدا حاضر شوید، برای این معنا آمادگی داشته باشید، یعنی زمانی که ما از این دنیا می‌رویم، چه چیزی با خودمان می‌بریم؟ آیا می‌توانیم پول، ملک و ثروت با خودمان ببریم؟ خیر، فقط با یک کفن می‌رویم که آن هم پس از مدتی در خاک می‌پوسد.

وی ادامه داد: آن چیزی که می‌توانیم با خودمان ببریم و کسی نمی‌تواند آن را از ما بگیرد، تقواست، حال اگر دستمان از تقوا خالی باشد چه کاری می‌توانیم انجام دهیم و اگر خدا دست ما را نگیرد، تکلیف ما چیست؟

امام جمعه قزوین عنوان کرد: یکی از مناسبت‌های پیش رو سالگرد ارتحال مفسر بزرگ علامه طباطبایی (ره) است، این عالم بزرگ در تفسیر المیزان در رابطه با آیه ۲۰۳ سوره بقره فرمودند تقوا به نتیجه نمی‌رسد و از معصیت کسی اجتناب نمی‌کند، مگر اینکه آن شخص به روز قیامت اعتقاد داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر به روز قیامت باور نداشته باشیم، دنبال معصیت می‌رویم، حرام می‌خوریم، ممکن است آبروی دیگران را ببریم، کسی که اعتقادی به قیامت ندارد، اصلا به حلال و حرام اعتقادی ندارد.

وی اضافه کرد: علامه طباطبایی(ره) فرمود کسانی که گمراه می‌شوند، قیامت را فراموش کرده‌اند، آنها مشمول عذاب سخت می‌شوند، این معنا همان است که خداوند فرمود، موسی(ع) گفت من به خدا پناه می‌برم از هر متکبری که به روز قیامت ایمان ندارد، چنین آدمی شر است، دروغ می‌گوید، نفاق می‌ورزد، شرارت می‌کند، شهر را به آتش می‌کشد و هر جنایتی از او بر می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: وقتی از شرِّ چنین کسی به خدا پناه بردیم، این آدم شرور دیگر هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، بنابراین به خدا پناه می‌بریم از شرِّ کسی که به قیامت اعتقادی ندارد.

خطیب نماز جمعه قزوین تأکید کرد: رحلت فیلسوف بزرگ و موثر در فرهنگ این ملت که به فرهنگ ما اعتلا بخشید را در پیش رو داریم، چقدر همه ما در تلویزیون از سخنرانی‌های مرحوم علامه جعفری(ره) بهره برده‌ایم، خداوند ایشان را رحمت کرده و با ائمه اطهار و اولیا محشور کند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت حاج حسن طهرانی مقدم، گفت: در سالروز شهادت این مرد بزرگ که به پدر موشکی ایران معروف است قرار داریم، اکنون ما به خاطر فعالیت‌های مخلصانه و مومنانه آن شهید والامقام است که امنیت داریم و دشمنان نمی‌توانند هیچ غلطی علیه امنیت کشور انجام دهند، شهید طهرانی مقدم آیه «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه» را در عصر و زمانه ما تحت رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب به خوبی تحقق بخشید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: در سالروز شهادت این عزیز گرانقدر، ساخت موشک بالستیک فراصوت با قابلیت مانورپذیری، توان عبور از سامانه‌های پدافند دشمنان و شکستن رکورد سرعت اقدام بسیار مهم، راهبردی و ارزشمندی بود و از همه دست اندرکاران این مهم، قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: این دستاورد مهم حاصل تلاش‌ها و خلوص نیت حاج حسن طهرانی‌مقدم و یاران آن شهید گرانقدر بود که موجب ارتقای امنیت کشور شد، ایشان بنای این بُعد از قدرت نظامی برای کشور بود که امروز بسیار در امنیت کشور نقش محوری دارد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: شما ببینید اکنون آمریکایی‌ها چقدر از قدرت ما احساس وحشت می‌کنند و صهیونیست‌ها چقدر حواسشان را جمع می‌کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین خاطرنشان کرد: آدم‌های فریب خورده، مغرض و منافق که در گذشته شعار می‌دادند و می‌گفتند «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، اکنون همان‌ها پای آمریکا، اسرائیل، عربستان و انگلیس را می‌بوسند تا آن‌ها کمکشان کنند تا بتوانند شرارت‌هایشان را در مملکت ما ادامه دهند.

وی تأکید کرد: ما به آن‌ها می‌گوییم پیش از این چه غلطی کرده‌اید که اکنون بخواهید غلط جدیدی در مملکت ما بکنید؟ این مردم پای انقلاب و دین شان جان خود را گذاشته‌اند، عزیزترین فرزندانشان به شهادت رسیده‌اند، زحمت‌های بسیاری کشیده‌اند، از هیچ به قدرت بزرگ منطقه تبدیل شده‌اند، حالا شما چکار می خواهید بکنید؟

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: آن موقعی که ما دستمان خالی بود، دشمن هیچ غلطی نتوانست بکند، آن زمان دشمن دستش پر بود و ما دستمان خالی، اکنون ما دستمان پر است، منافقین فقط دست گدایی شان را به سوی دشمنان اسلام دراز کرده‌اند، حال می خواهند چه غلطی کنند؟

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را پیش رو داریم، حقیقتا ملت ما و مسلمان‌ها باید یک سر و گردن از همه ملت‌ها جلو باشند، برای اینکه خدای متعال فرموده «اقرا باسم ربک الذی خلق»، «ن والقلم و ما یسطرون»، این‌ها سرمایه‌های ما هستند و کشورهای غیر اسلامی چنین سرمایه‌هایی را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب یکی از ابزارهای مهم برای باسواد شدن است، فضای مجازی و دیجیتال هم مورد استفاده همه هست، اما کتاب چیز دیگری است که باید قدر آن را دانست.

وی خاطرنشان کرد: شهادت سرلشکر مهدی زین الدین، فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب را هم پیش رو داریم، این شهید بزرگوار اسوه تقوا و معرفت بود و خانواده ایشان نیز در حوزه کتاب فعالیت و نقش مؤثری داشتند و آن شهید گرانقدر در چنین فضایی رشد کرد.

خطیب نماز جمعه قزوین با تسلیت ارتحال مرحوم قبادی، تصریح کرد: هفته گذشته یکی از عالمان شهر ما که در قم زندگی می کردند به رحمت خدا رفتند، استاد فرهیخته‌ای که در منزلشان درس خارج داشتند، تولیدات علمی داشتند، شاگردان بسیاری تربیت کرده‌اند که بسیار متخلق هستند، ایشان در فرهنگ جامعه ما بسیار موثر بودند، ایشان در روستاهای سیستان و بلوچستان، مناطق دوردست کرمان، جیرفت و روستاهای فقیر و محروم به تبلیغ می‌رفتند.

وی ادامه داد: ایشان در قم یک منزل فوق‌العاده فقیرانه داشتند، امشب در مسجد سنجیده برای ایشان مراسمی برگزار خواهد شد، این عالم ربانی به گردن همه ما حق دارند زیرا خدوم ملت در معارف ایمانی، تربیتی و عرفانی بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha