پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با اشاره به موانع مهم در پیشرفت جامعه، گفت: مانع مهم در پیشرفت جامعه اعتماد به غرب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز در نشست اعضای ستاد نماز جمعه خراسان شمالی، اظهار داشت: از جمله مهمترین معضلاتی که در پیشبرد مسائل اقتصادی وجود دارد اعتماد به غرب بود.

وی افزود: کارنامه اقتصادی بهدستآمده در دهه ۹۰، نشان داد که اعتماد به غرب پاسخگوی رفع مشکلات اقتصادی و موجب پیشرفت کشور نیست و در هر مسئلهای که دولتها بیتوجه به غرب و مبتنی بر سرمایه داخلی پیش رفتند، موفق بودند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: معضل دیگر در توقف حرکت اقتصادی کشور، گره‌زدن مسائل به رفع تحریمها است، البته تحریمها نیز وجود داشت اما سیاست قطعی و ابلاغ‌شده که بهصورت مکرر بیان شد این بود که راه‌حل اصلی کشور در درون است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در مسیر اصلی پیشرفت کشور اگر سیاستهای اقتصاد مقاومتی بهخوبی پیاده شود، قطعاً معضلات کشور حل می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: نقطه قوت و نفوذناپذیری کشور در اقتصاد قوی نهفته است، به همین دلیل در دهه گذشته وضعیت اقتصادی مطلوب نبود، اما میتوان با فعالیت جهادی و کار انقلابی، عقبماندگیها را جبران کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای این مقصود راهکارهایی وجود دارد که یکی از آن‌ها ضرورت وجود برنامه منسجم و زیربنایی، نه شعاری و روبنایی و اهمیت گفت‌وگوی صادقانه با مردم‌ به‌ دور از پیرایه‌های سیاسی است.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: برای آنکه تحریمها بیاثر شود، باید برنامهای منسجم وجود داشته باشد، البته اگر جهش تولید رقم خورد معضلات برطرف میشود و در رفع مشکلات به مسائل روبنایی و ظاهری نباید اکتفا شود.

وی اضافه کرد: در کنار تحولات اساسی، حفظ روحیه امید ملت نیز نقش اساسی در حل مشکلات دارد، آنچه در کشور طی دهه ۱۳۹۰ رخ داد، قطعاً قابل اصلاح و بازگشت است.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: مسئولان دستگاهها و قوا از دولت و مجلس با رفتار صادقانه و عمل به وعدهها از یکسو و از سوی دیگر با روحیه انقلابی و جهادی، میتوانند هم امید را در کشور تقویت نمایند و هم عقبماندگیهای اقتصادی را جبران کنند و معضلات معیشتی مردم را رفع نمایند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha