جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) گفت: به طلابی که در طرح امین شرکت کردند ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می کنند که همین مبلغ را هم ندهند بهتر است؛ این پول کرایه تاکسی طلاب هم نمی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری در جلسه جامعه روحانیت شیراز که در مسجد حرم مطهر سیدعلاالدین حسین(ع) برگزار شد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مدیر و جمعی از مسئولان سازمان تبلیغات اظهار کرد: یک مدیریت فرهنگی واحد را در کشور نداریم، البته از زحمات مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس نیز تشکر می کنیم، اما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اداره کل تبلیغات باید به مدیریت فرهنگی واحد در استان سامان دهد.

وی در خصوص بدحجابی در سطح شهر شیراز اظهار کرد: وضعیت کنونی بدحجابی در بهار و تابستان بدتر از این خواهد شد، لذا باید فکری برای آن اندیشید؛ نوع پوشش هایی که اکنون در سرما وجود دارد خط شکنی برای آینده است، البته غالب این افراد نمی دانند شعار هایی که می دهند مبنای آن چیست. رهبر معظم انقلاب نیز فرمود این افراد فرزندان ما هستند ولی متأسفانه کار نشده است، اما دشمن به خوبی در فضای مجازی کار کرده است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: افراد بدحجاب یا برخی از کسانی که شعار می دهند، دشمنی با دین ندارند بلکه تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته اند و این وضعیت کنونی به وجود آمده است، باید نسبت به مسائل فرهنگی یک فکری کرد.

وی با بیان اینکه نقشه مهندسی فرهنگی باید در ابعاد مختلف اجرایی شود، عنوان کرد: در خصوص افرادی که زندان هستند می‌توان مبلغینی را تربیت کرد تا به شبهات به صورت چهره به چهره پاسخ دهند؛ این افراد تحت تاثیر قرار گرفته اند.

به گفته تولیت آستان مقدس سید علاالدین حسین(ع) گفت: غالب افرادی که در زندان هستند می گویند هیچ کاری نکرده ایم، البته که خطا کرده اند، اما دلیل نمی شود مجموعه فرهنگی قوه قضائیه کار فرهنگی نکند.

وی پذیرش حوزه های علمیه را مورد توجه قرار داد و گفت: علمای شهر باید بر روی طلاب سرمایه گذاری کنند، همچنین افراد برای ورود به حوزه به گزینی شوند. باید برای طلاب سرمایه گذاری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری مطرح کرد: به طلابی که در طرح امین شرکت کردند ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می کنند که همین مبلغ را هم ندهند بهتر است؛ این پول کرایه تاکسی طلاب هم نمی شود. باید یک برنامه ریزی نیست به این مسائل صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha