پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه خوی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: دشمن در چند ماه اخیر راهبردهایی نظیر ایجاد آشوب در کشور، تحریم، جلوگیری از نفوذ ایران در دنیا و توهین به مقدسات را برای مقابله با انقلاب اسلامی به کار گرفت که نشان‌گر ضعف و استیصال غرب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز در یک جنگ تمام عیار قرار داریم و دشمن به خیلی از خاکریزهای ما حمله کرده و هدفش از فشارهای اقتصادی نیز تشدید مشکلات و ناامید کردن مردم و به تبع آن تسلیم و تحقیر ملت ایران است.

وی با بیان اینکه تمام نقشه‌های دشمنان بی‌اثر خواهد شد و ملت ایران به مقاومت خود ادامه خواهد داد، افزود: در این صد روز اخیر دشمن از زوایای مختلف وارد شد و نقشه‌های متعددی را هم به کار بست که از مهم‌ترین اهدافش مصادره کردن مذاکرات و برجام به نفع غرب بود، اما با مقاومت مردم و مسئولین ایرانی مواجه شد.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: دومین راهبرد دشمن ایجاد آشوب‌ها در ایران بود، جنگ ترکیبی که دشمن بر علیه انقلاب اسلامی در جهت تغییر اذهان و شناخت‌ها به کار بست در طول تاریخ بی‌سابقه بود و در این جریانات میلیاردها دلار هزینه کردند و تمام قدرت سیاسی و رسانه‌ای خود را به کار بستند تا کشور را متزلزل کنند و بازهم شکست مفتضحانه‌ای را خوردند.

وی تصریح کرد: یکی از راهبردهای دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی، حربه نظامی است، در رسانه‌های خود مطرح می‌کردند که رژیم صهیونیستی می‌خواهد به ایران حمله کند، دیدند اذهان عمومی به آنها می‌خندد و اتفاقا ایران منتظر چنین روزی است تا اسرائیل را در یک روز با خاک یکسان کند و ریشه‌های انقلاب اسلامی به قدری محکم و مستحکم است که با این بادها به لرزه در نمی‌آید.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: در این دوران پسا آشوب و پسا جنگ بعد از همه این نقشه‌ها که نگرفت، تحلیلگران غربی می‌گفتند سفره‌های مردم را کوچک کنید، فشار را به حدی زیاد کنید که مسئولین شروع کنند به استعفا و خجالت بکشند و بیایند جلوی مردم، اما دولت از مسیرهای دیگری نفتش را فروخت و دولتش را اداره کرد و کارهای عمرانی را هم انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: دولت زیر ساخت‌ها را ایجاد کرده و در سال‌های آینده نتایج آن برای مردم روشن می‌شود که یکی از آن‌ها آبرسانی به تفت یزد و سرزمین سیستان می‌باشد و این عملیات عملاً شروع آبرسانی و وصل اقیانوس به کل کویرهای ایران است و این طرح که حدود سه سال طول خواهد کشید کویر را به آبادانی خواهد رساند.

حجت الاسلام قاسم خانی عنوان کرد: گسترش روابط تجاری با کشورهای مختلف مخصوصا روسیه، نگاه به‌شرق و تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دیگر تلاش‌های دولت در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور، اقداماتی بود که دولت حاضر در این مدت انجام داده است.

وی در ادامه به راهبردهای دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: اولین راهبرد دشمن که اصلی‌ترین راهبردشان است، حذف کانال‌های دیپلماتیک یعنی اخراج سفرای ایران از کشورها و فراخواندن سفرای دیگر کشورها از ایران بود و یکی از افرادی که در این‌باره تلاش شبانه روزی می‌کند آلیشیا کرنز رئیس کمیته روابط عمومی مجلس عوام بریتانیا است و از این خانم شروع شد و برخی کشورهای دیگری مثل سوئد، آلمان، فرانسه و انگلیس در خیابان‌ها تجمعاتی راه انداختند تا از دولت‌های شان بخواهند به سخن این زن انگلیسی گوش کنند و نفوذ ایران در دنیا را کاهش بدهند.

امام جمعه خوی ادامه داد: دشمنان در غفلت‌اند که نفوذ ایران در دنیا نفوذی معنوی است، چرا که گفتمان ایران، تفکر ناب اسلام با قرائت شیعی است که هماهنگ با فطرت و عقل بشری می‌باشد و قلب‌ها را تسخیر می‌کند و در همه دنیا جاذبه دارد و دشمن چه بخواهد و چه نخواهد اسلام با پرچم حضرت مهدی(عج) بر جهان حاکم خواهد شد.

وی اضافه کرد: دشمنان برای اینکه صدای گفتمان انقلاب اسلامی به دنیا نرسد، همه کانال‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای که به ایران و لبنان مربوط بود، را بستند اما گفتمان و صدای انقلاب به قدری جذاب بود که در قلب آفریقا، در نیجریه ۲۰ میلیون را به خود جذب کرد و آن‌ها شیعه شدند و خود را شیعه امام خمینی(ره) می‌نامند.

حجت الاسلام قاسم خانی راهبرد دوم دشمن را حمله به سپاه عنوان کرد و گفت: وقتی نقشه‌های دشمنان در آشوب‌ها نگرفت به سپاه پاسداران حمله کردند و خواستند این بازوی نظامی ایران را قطع کنند، از شروع سال میلادی جدید این تلاش‌ها از سوی آلمان، هلند، استرالیا، بلژیک شروع شد و عده‌ای مزدور خارج نشین هم در همراهی با آن‌ها توییت زدند تا نتیجه بگیرند، اما نمی‌دانند که سپاه و بسیج به عنوان نیروی کم هزینه برای نظام اسلامی از خود مردم هستند و با جان و دل از این کشور دفاع می‌کنند و محال است محبوبیت سپاه و بسیج را از قلوب ملت خارج کرد و این راهبردهایی که دشمن انتخاب کرده بود، از سر استیصال و اضطراب است.

وی حذف ایران از نهادهای بین المللی را راهبرد سوم دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: حذف برجام چهارمین راهبرد دشمنان بود و مدام می‌گفتند، برجام هر موقع مطرح می‌شود دنیا اقتدار ایرانی‌ها را در حالی می‌بیند که ما دائم به جهان القا می‌کنیم ایران نابود شده است و ایرانی‌ها هر وقت به میدان می‌آیند با ژشت قدرت و عزت است و لذا باید برجام را حذف کرد.

امام جمعه خوی افزود: نماینده فرانسه در سازمان ملل گفت، فروش پهبادهای ایرانی به روسیه در جنگ اوکراین نقض برجام است و لذا برجام باید لغو بشود در حالی که این قضیه صحت ندارد و ایران قبل از جنگ اوکراین، چند پهباد به روسیه فروخته و در مقابلش هم چیزی که می‌خواسته را خریداری کرده است.

وی اضافه کرد: دشمنی که یک روزی می‌گفت ایران نابود و بیچاره خواهد شد و تسلیحات ساده را هم برای ایران تحریم می‌کرد، حالا می‌گوید یکی از کشورهای قدرتمند جهان یعنی روسیه از ایران سلاح نظامی خریده است.

حجت الاسلام قاسم خانی توهین به مقدسات دینی مسلمانان را راهبرد پنجم دشمن عنوان کرد و گفت: راهبرد پنجم دشمن که از سر استیصال و عجز است، جسارت به مقدسات با استفاده از کاریکاتورها است تا ایرانی‌ها را تحریک کنند و جوّ داخل را بهم بزنند، اما ماجرا جواب عکس داد و ملت ایران یکصدا این حماقت غربی‌ها را محکوم کرد.

وی افزود: آتش زدن قرآن جزو راهبردهای دشمنان برای مقابله با اسلام است و اگر تروریسم را به معنای رفتاری بدانیم که زمینه‌ساز بحران‌های امنیتی و چالش‌های جهانی و تضییع حقوق انسان‌های بی‌شماری می‌شود، آتش‌زدن قرآن و اهانت به مقدسات دو میلیارد مسلمان به صراحت می‌تواند به‌عنوان بخشی از تروریسم دولتی و تروریسم‌پروری مورد ارزیابی قرار گیرد.

امام جمعه خوی گفت: این راهبرد به وضوح نشان داد که شعار آزادی بیان در غرب همانند شعار حقوق بشر، عوام‌فریبی و دروغی بیش نیست و دشمنان اسلام و عاملان این جسارت و اقدام نابخردانه، هزینه سنگینی در قبال این گستاخی خواهند پرداخت و از خشم مقدس امت اسلامی و ملت‌های مظلوم، در امان نخواهند ماند و به یقین این رفتارها نه تنها اسلام و انقلاب اسلامی را منزوی نخواهد کرد، بلکه روز به روز طیف‌های گسترده‌تری از آزادگان جهان به اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی دل خواهند بست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha