جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ معارف، قرآن و نهج‌البلاغه را بر بیلبوردهای شهر، با تصاویر زیبا به صورت پیام‌های کوتاه در انظار عمومی (مثل: ادارات، پارک‌ها، مسیر فرودگاه، ورزشگاه‌ها، مغازه‌ها، پاساژها و ...) به نمایش گذاشت و از آن جهت که سر و کار مردم جهانِ کنونی با فضای مجازی است و هجوم افکار منفی از این فضا بسیار زیاد است، می‌توان این معارف نفیس را بر روی پوسترهای زیبا به همه‌ی مردم بالاخص جوان‌ها عرضه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، تقوا داودی کارشناس ارشد بیوشیمی از استان تهران است که امسال در مسابقات کشوری نهج‌البلاغه در قم، شرکت کرده است. او که برای چهارمین بار است در مسابقات معارفی شرکت می‌کند، گفت: بحمدالله تا بحال در سه دوره از مسابقات معارفی در رشته‌ی تفسیر حضور داشته‌ام و امسال به لطف خدا، در رشته‌ی نهج‌البلاغه شرکت کرده‌ام.

داوودی که تدریس حفظ و تفسیر قرآن کریم با زندگی‌اش عجین و همراه شده‌است، به ابراز احساس خوشایند خویش نسبت به محفوظات کلام امیرالمومنین علی علیه‌السلام پرداخت و گفت: از زمانی که خداوند توفیق آشنایی با نهج‌البلاغه را به این حقیر عنایت نمود، بحمدلله در زندگی روزمره‌ام، هر جا که مشکلی یا مسأله‌ای پیش می‌آید، به یاد یکی از حکمت‌های ارزشمند امیرالمؤمنین علیه السلام می‌افتم و برای خانواده و اقوام می‌خوانم، حقیقتا در این مسیرِ پُر پیچ و خمِ زندگی، نهج‌البلاغه مانند چراغی، راه‌گشایی می‌کند و در حین تدریس هم، بسیار کاربردی هست و دید انسان را نسبت به دنیا و مسائل پیرامونش، تغییر می‌دهد.

این حافظ قرآن و نهج‌البلاغه در پاسخ به این سوال که چگونه می‌شود معارف قرآن، نهج‌البلاغه یا صحیفه سجادیه را بین مردم ترویج داد تا مردم توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند، گفت: از آن جهت که این معارف، ناب و گران‌بها و بسیار کاربردی هستند، می‌توان این معارف ارزشمند را بر بیلبوردهای شهر، با تصاویر زیبا به صورت پیام‌های کوتاه در انظار عمومی (مثل: ادارات، پارک‌ها، مسیر فرودگاه، ورزشگاه‌ها، مغازه‌ها، پاساژها و ...) به نمایش گذاشت و از آن جهت که سر و کار مردم جهانِ کنونی با فضای مجازی است و هجوم افکار منفی از این فضا بسیار زیاد است، می‌توان این معارف نفیس را بر روی پوسترهای زیبا به همه‌ی مردم بالاخص جوان‌ها عرضه کرد؛ هرچند که این کارها انجام شده؛ ولی بسیار کم است و لازم است در مدارس و دانشگاه‌ها، این معارف نجات بخش با شیوه‌های نوین و جدید و جذاب و با استفاده از نخبگان ارائه شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولینِ مسابقات که امسال، علاوه بر رشته‌ی تفسیر، رشته‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را هم اضافه کردند، از کم لطفی مسئولین و البته بعضا مردم، نسبت به مسابقات معارفی انتقاد کرد و افزود: به نظر من برای رونق‌بخشیدن به مسابقات، هم توجه بیشتر مسؤولین و نهادها را می‌طلبد و هم باید تبلیغ بیشتر و گسترده‌تر صورت گیرد.

داوودی همچنین به ضرورت برگزار شدنِ مسابقات در سطح مقدماتی و استانی، خارج از فضای مجازی اشاره کرد و پیشنهادات و داد که برای هر مرحله از برگزیدگان معارفی، همانند مسابقات آوایی، تقدیر صورت پذیرد و جوایز نفیسی تعیین شود.

وی در پایان به رتبه‌هایی که تاکنون در مسابقات کسب نموده بود، اشاره کرد و گفت: در رشته‌ی تفسیر اوقاف در سال ٩۵، رتبه سوم کشوری، در سال ٩٨، رتبه‌ی اول کشوری و نهایتا در سال ۱۴۰۰، رتبه‌ی پنجم کشوری را کسب نمودم و همچنین در رشته‌ی حفظ ۱۰ جزء، رتبه‌ی دوم استانی، حفظ ۲۰ جزء، رتبه‌ی سوم استانی و حفظ کل، رتبه‌ی سوم شهرستانی را به دست آوردم.

گفتنی است چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شهر مقدس قم از هشتم تا یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ در سالن همایش امامزاده شاه سید علی علیه السلام برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صلوات محمدی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    سلام علیکم بسیار کار نیکو وپسندیده ای است که به صورت بیلبورد و تابلو بزرگ معارف اسلامی بخصوص واجب فراموش شده امر به معروف ونهی از منکر تبلیغ و در جلو چشم وانظار قرار گیرد موفق وپایدار باشید