شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجۃ الاسلام و المسلمین مسعود عالی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: همواره باید تلاش نماییم، علاوه بر ارادت به اهل بیت علیهم السلام و پذیرش ولایت، به شبکه وکالت اهل بیت علیهم السلام که امروزه از آن به شبکه مرجعیت یاد می شود، وصل شویم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی پنج شنبه شب در مراسم شام شهادت امام موسی کاظم علیه السلام در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، استفاده از فرصت های زندگی را از خصوصیات مومنان واقعی دانست و با بیان این که فرصت ها همچون نسیم گذراست، خاطرنشان ساخت: هنر مومن این است که تهدیدها را به فرصت و بلاها را به شیرینی تبدیل نماید. فرصتی که در تهدیدها وجود دارد در خود فرصت ها وجود ندارد و مومن از بلاها بیشترین استفاده و بهره را می برد.

وی با بیان این که نعمت ها و بلاها اموری نسبی هستند که جابه جا می شوند، خاطرنشان ساخت: اعمال و عکس العمل های ما نعمت را نعمت و بلا را بلا و حتی نعمت را بلا و بلا را به نعمت بدل می سازد. همانطور که اگر کسی نعمت ها را قدر بداند بر ظرف وجودی آدمی افزوده خواهد شد، اگر به نعمت ها کفران ورزد، خداوند متعال نعمت را از او سلب می‌کند.

عالی ضمن اشاره به آیه شریفه «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُمْ وَ لَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابی لَشَدیدٌ»( آیه۷ سوره ابراهیم)؛ با بیان اینکه کسی که با نعمت به خداوند نزدیک نشود، ذات اقدس الهی گرفتاری و عذاب را بر او نازل می سازد، خاطرنشان کرد: اگر کسی در عین بلاها، بندگی و خط قرمزهای خدایی را مراعات نماید، خداوند برای او خدایی نموده، تمام عالم که ماموران الهی هستند را در خدمت این فرد قرار می دهد.

وی ضمن ارائه تبیینی از داستان حضرت یوسف علیه السلام و زلیخا، تصریح کرد: اگر انسان با خداوند متعال معامله کند و در زمان گرفتاری نترسد و خط قرمزهای الهی را زیرپا نگذارد، خداوند تمام ابواب را پیش رویش باز خواهد نمود.

این سخنران در ادامه تحلیلی از راهبردهای دشمنان اسلام در تقویت جریان های تکفیری و تشکیل داعش ارائه داد که انحراف جامعه اسلامی، مقابله با انقلاب اسلامی و تضعیف جبهه اسلام از جمله این راهبردهاست.

وی با تاکید بر این که یکی از اهداف تقویت جبهه تکفیر در جهان اسلام، معرفی اسلام به عنوان دین وحشی و خشن بود، تصریح کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به قدری گرایش به اسلام در غرب زیاد شد که بر اساس برآورد اندیشکده‌های اروپایی، تا سال ۲۰۵۰ غلبه جمعیتی در غرب با مسلمانان خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل را از دیگر راهبردهای دشمنان در تقویت گروه های انحرافی یاد کرد و ابراز داشت: در سایه سار رشادت ها و پایداری نیروهای انقلاب و مدافعین حرم با تجلی بندگی واقعی، این تهدید خطرناک به فرصت تبدیل شد و ایران اسلامی را به مقتدرترین کشور منطقه تبدیل نمود.

وی با بیان این که هرکس مخلصانه در مسیر یاری دین الهی قدم بردارد، خداوند متعال او را عزیز ملت ها خواهد نمود، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی یکی از بارزترین نمونه تجلی اخلاص در نفوذ بر قلبهاست؛ در تشییع جنازه این سرباز اسلام و ولایت میلیون ها نفر حضور یافتند.

سخنران محفل معارفی حرم کریمه اهل بیت(س) در ادامه افزود: ائمه اطهار علیهم السلام در تمام فرازهای زندگی، تهدیدها را به فرصت تبدیل نمودند که از جمله آنها، امام موسی بن جعفر علیه السلام بود که با چهار خلیفه سفاک بنی عباس به ویژه ۱۴ سال از زندگی مبارکشان را هارون الرشید مواجه بودند.

وی با اشاره به این که دوران امام کاظم علیه السلام دوران پرمحنت و پرخطری بود، خاطرنشان ساخت: هارون الرشید دسیسه های بی شماری را برای تضعیف جایگاه امام موسی بن جعفر علیه السلام در میان امت اسلامی به کار گرفت تا این که هارون از امام علیه السلام دلیل این همه مهر و علاقه مردم به ایشان را جویا شدند که امام موسی بن جعفر علیه السلام فرمودند؛ « اَنَا اِمامُ الْقُلُوبِ وَاَنْتَ اِمامُ الْجُسُومِ ».

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در تبیین وسعت وصف ناپذیر بنیه علمی امام کاظم علیه السلام، تربیت ۳۰۰ نفر از شاگردان و اولیای الهی و رهنمون سازی ایشان به بلاد مختلف اسلامی را تنها یکی از برکات علمی امام علیه السلام دانست و اظهار داشت: اکثریت قریب به اتفاق شاگردان حضرت از فقهای برجسته دوران بودند و نقش بسزایی را در صیانت از اندیشه راستین اسلام رقم زدند.

وی در پایان افزود: همواره باید تلاش نماییم، علاوه بر ارادت به اهل بیت علیهم السلام و پذیرش ولایت، به شبکه وکالت اهل بیت علیهم السلام که امروزه از آن به شبکه مرجعیت یاد می شود، وصل شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha