شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 1082541
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
حجت‌الاسلام شریفی / حاجی آباد

حوزه / یکی از ائمه جمعه هرمزگان گفت: در جنگ شناختی که مردم هدف اصلی آن هستند، سرباز گیری دشمن از جبهه دشمن نیست، بلکه سربازان اصلی دشمن از جامعه‌ هدف انتخاب می‌شوند، این انتخاب بدین جهت است که وقتی روایت دشمن از بین جبهه خودی شنیده می‌شود باور پذیرتر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد امروز در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه تحول درونی انسان به سمت کمال و سعادت اخروی است که مومنین با انجام اعمال عبادی در این ماه با بهره‌مندی از خان رحمت و مغفرت الهی، حیاتی دوباره یافته و سرنوشتی تازه را برای خود رقم می‌زنند، عید فطر نوید بخش این تحویل عظیم و روز دریافت پاداش یک ماه بندگی خالصانه و جهاد با نفس و تربیت الهی مومن روزه دار است.

وی با بیان اینکه معجزه طبس تمام نشده، افزود: آمریکا در حال افول است و این افول روز به روز شدیدتر و عیان‌تر می‌شود، آمریکا در داخل گرفتار انواع دو قطبی خطرناک است، دو قطبی سیاسی، دو قطبی تبعیض نژادی و چالش سیاه پوست و سفید پوست و دو قطبی فاصله طبقاتی.

وی تصریح کرد: این دو قطبی‌ها خشونت طلبی را باعث می‌شود، چرا که خشونت اثر منفی مستقیمی در امنیت داخلی دارد و باعث انشقاق و چند پارگی در جامعه و در نهایت تضعیف خواهد شد.

امام جمعه حاجی آباد، بیان کرد: جنگ شناختی، جنگی نامرئی و حسب ظاهر سفید و بدون خونریزی است، اما پیامدهای آن برای دنیا نتیجه‌ای جز خونریزی ندارد.

حجت‌الاسلام شریفی عنوان کرد: در جنگ شناختی، بازیگران مهاجم سعی می‌کنند تا فکر و از آن مهم‌تر بینش، شناخت و نحوه اندیشیدن و مهم‌تر از آن انتخاب مخاطبان خود را شکل دهند و با این تغییر شناخت یا اختلال در شناخت به اهداف خود در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی برسند.

وی تأکید کرد: در جنگ شناختی که مردم هدف اصلی آن هستند، سرباز گیری دشمن از جبهه دشمن نیست، بلکه سربازان اصلی دشمن از جامعه‌ هدف انتخاب می‌شوند، این انتخاب بدین جهت است که وقتی روایت دشمن از بین جبهه خودی شنیده می‌شود باور پذیرتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha