شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام خمینی(ره)

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین نجم گفت: امام بزرگوار آمد و با آن منطق الهی یک ملت در اسارت ذلیل را تبدیل به ملت آزاده امیر کرد و ما را از اسیری به امیری و از ذلت به عزت رساند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سمنان گفت: حضرت امام (ره) رشد یافته مکتب اصیل اسلام ناب محمدی بودند و به همین خاطر شخصیت ایشان همانند اجدادشان و در ادامه راه آنها کامل و ذوابعاد بود.

وی اظهار کرد: این شخصیت بزرگ و مقتدر سیاسی که توانست چنین انقلاب عظیمی را رقم بزند در مقام پدر خانواده بسیار متواضع و مهربان بود و از طرف دیگر در برابر خدمت به خلق و ساده زیستی و معاش مانند مردم عادی روزگار می‌گذارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان تصریح کرد: سال ۱۳۴۲ آغاز حرکت امام عظیم‌الشأن را می‌توان با دوران جاهلیت دوران پیامبر(ص) مقایسه کرد که با کلمه توحید و با استقرار حاکمیت الهی و نفی طاغوت، کار دنبال شد و امام راحل حرکت انبیا را تداوم بخشید.

وی گفت: انقلاب امام و حرکت ایشان به تعبیری حرکت نیمه تمام انبیا و اهل بیت(ع) را به سرانجام رساند و مستقر شدن یک نظام اسلامی که بنا دارد مقدمه‌ای باشد برای حکومت آخرالزمان و از این جهت حرکت امام را با انقلاب‌ها و اتفاقات سایر ملل نمی‌توان مقایسه کرد و یک تفاوت بنیادین دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نجم بیان کرد: اولین مسئله در مکتب امام راحل الهی بودن انقلاب اسلامی بود که با اتکال به خداوند انقلاب را رقم زد و نصرت الهی هم نصیب ایشان شد؛ مردمی بودن و توجه به مستضعفان عالم از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های قابل توجه مکتب امام این است که ایشان زیر بار ذلت نمی‌رفت و نکته منحصر به فردی در حرکت امام بود و لذا مبارزه و مخالفت امام در مسئله کاپیتولاسیون زیر بار نرفتن همین ذلتی بود که از آن بیزار بود و این مسئله اوج ذلت است؛ امام بزرگوار آمد و با آن منطق الهی یک ملت در اسارت ذلیل را تبدیل به ملت آزاده امیر کرد و ما را از اسیری به امیری و از ذلت به عزت رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha