جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام مقیمی حاجی، معاون پژوهش حوزه های علمیه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان این که در فرایند رصد فعالیت اندیشکده های بین‌المللی، مراکز مهم اسلام شناسی غربی فعال در حوزه اسلام، شناسایی و رصد می شوند، اظهار داشت: با تاسیس دبیرخانه گفتمان انقلاب اسلامی، در ۱۶ رشته علمی، بالغ بر ۲۵۰۰ اثر علمی فاخر جمع آوری شده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در نشستی که به همت معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه و انجمن‌ها و قطب های علمی حوزه با حضور اساتید، فعالان و نخبگان تبلیغ در عرصه پژوهش و بین الملل، در سالن جلسات معاونت پژوهش برگزار شد، اهتمام به منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و توجه به جریان های گسترده آزاد حوزه های علمیه را ضروری دانست.
معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان این که پژوهش های حوزه باید ناظر به نیازهای نظام و جامعه اسلامی دنبال گردد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ هم‌اندیشی با حضور اندیشمندانی از ۲۰ رشته علمی برگزار و نظام واره اولویت های پژوهشی مورد نیاز نظام و جامعه اسلامی احصا شده است.
وی با بیان این که در فرایند رصد فعالیت اندیشکده های بین المللی، مراکز مهم اسلام شناسی غربی فعال در حوزه اسلام شناسایی و رصد می شوند، اظهار داشت: با تأسیس دبیرخانه گفتمان انقلاب اسلامی، در ۱۶ رشته علمی، بالغ بر ۲۵۰۰ اثر علمی فاخر جمع آوری شده اند.
وی ترسیم انواع روش های تبلیغی ناظر به تنوع مخاطبانی را از جمله رویکردهای معاونت پژوهش دانست و ابراز داشت: برآنیم تا بخشی از موظفی اعضای هیئت علمی حوزه را در فضای رسانه و حضور در میدان‌های دانشی فضای مجازی ترسیم نماییم.
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی گزارشی از درختواره مهارت های حوزوی و نظام مسائل و کارویژه های حوزوی ارائه و بر اهمیت نیازسنجی و شناسایی چالش های فرهنگی، دینی و اجتماعی استان ها تأکید نمود و یادآور شد: تعریف کلان پروژه های میدانی و بومی سازی طرح های عملیاتی در حوزه از جمله رویکردهایی است که دنبال می شود.
معاون پژوهش حوزه های علمیه در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که از تمام ایده‌ها، طرح‌ها و روش های انجام رسالت حوزوی استقبال می‌کنیم، خاطرنشان ساخت: ایجاد دغدغه، تجمیع طرح‌ها و رشد ایده‌های حوزوی از جمله رویکردهایی است که در معاونت پژوهش حوزه دنبال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha