چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان این نکته که بخش خصوصی به رشد بخش دولتی کمک می‌کند، گفت: باید تقویت بخش خصوصی از طریق تغییر نگاه حکمرانان و سیاست‌های بالادستی برای تحقق اهداف کلان نظام در دستور کار باشد.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع گندله‌سازی مادکوش، با ذکر این نکته که بخش خصوصی پشتوانه قوی ندارد، اظهار داشت: یکی از دلایلی که همواره سعی دارم در مجموعه‌های خصوص صنعتی حضور داشته باشم، ایجاد همدلی و وفاق میان مجموعه‌های فعال دولتی و خصوصی است تا حداقل چالشی از سوی استان برای فعالان صنعتی و خصوصی ایجاد نشود.

وی با اشاره به سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دریا پایه، عنوان کرد: اقتصاد دریا پایه نقطه آغاز تمدن نوین محسوب می‌شود که باید به آن در سطوح مختلف حکمرانی توجه ویژه‌ای داشت، چراکه اگر ظرفیت‌های دریایی کشور نادیده گرفته شود، نمی‌توان تمدن نوین اسلامی را محقق کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت‌های دریایی هرمزگان، ابراز کرد: مادکوش به سمت ایجاد زیرساخت‌های اقتصاد دریا پایه در استان هرمزگان گام برمی‌دارد که با توجه یه این نکته که ۳۸ درصد کشور با دریا ارتباط دارد، باید این نوع نگاه در سطح سیاست‌گذاری ملی نیز گسترش پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان اینکه بخش خصوصی در کشور مظلوم و تنهاست، اظهار کرد: تعلق و وابستگی دولت به مجموعه‌های دولتی ذیل خودش، اجازه گسترش فعالیت به بخش خصوصی را نمی‌دهد، یعنی در برخی از بخش‌ها دولت هم‌متصدی و هم فعال اقتصادی است، به همین جهت بخش خصوصی خود را به‌عنوان یک رقیب برای دولت می‌بیند که اصلاح این رویه برای تحقق توسعه پایدار و تمدن نوین اسلامی لازم است.

وی با بیان این که بخش خصوصی به رشد بخش دولتی کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: باید تقویت بخش خصوصی از طریق تغییر نگاه حکمرانان و سیاست‌های بالادستی برای تحقق اهداف کلان نظام در دستور کار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ضمن تأکید بر اهمیت جلب مشارکت مردم در روند توسعه، مطرح کرد: اقتصاد کشور ایران دارای سه بخش خصوصی، دولتی و تعاونی است، اما هنوز موفق به تقویت نقش مشارکت مردمی در عرصه اقتصاد نبوده‌ایم که حضور مردم و سرمایه‌گذاران به‌عنوان سهامداران مادکوش می‌تواند این مهم را تقویت کند.

وی خواستار استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان شد و عنوان کرد: در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی از ظرفیت‌های علمی صنایع آگاه نیستند و صنایع نیز به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان آشنایی ندارند، که این مهم باعث بروز چالش‌هایی شده و باید برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، تقویت ارتباط صنایع با شرکت‌های دانش‌بنیان را ضروری خواند و ابراز کرد: سعی شود از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شود تا بتوانند در آینده شرکت‌های صنعتی نیاز خود را از طریق همین شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha