سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام دوستی، نماینده طلاب شاهین دژ

حوزه/ نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان آذربایجان غربی ابراز داشت: ما باید این حمله وحشیانه را جنایت جنگی اعلام کنیم و این جنایت مطابق با حقوق بین الملل کیفری در صلاحیت دیوان بین المللی کیفری است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدرضا دوستی، نماینده طلاب و فضلای شاهین دژ، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: همدردی خود را با خانواده شهدای غزه اعلام نموده و هرگونه آمادگی خود را به عنوان یکی از طلاب حوزه علمیه قم برای کمک به مردم مظلوم غزه اعلام می کنیم.

وی حمله رژیم منحوس اسرائیل به مردم غزه مخصوصا بیمارستان آن را بر خلاف مقررات بین المللی دانست و اظهار داشت: کنوانسیون های چهارگانه ژنو چند اصل را مطرح کردند یکی از این اصول، مسئله تفکیک است که باید بین نظامی ها و غیرنظامی ها در حملات نظامی تفکیک قائل شد که متأسفانه این اصل رعایت نشده است.

نماینده طلاب و فضلای شاهین دژ ادامه داد: اصل بعدی، بیمارستان ها هستند که باید از حملات نظامی در امان باشند؛ اما مشاهده می کنیم که حمله جنون آمیزی به بیمارستان غزه شد و بیش از ۵۰۰ انسان که بیشتر آنان کودکان بودند، در این جنایت به شهادت رسیدند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان آذربایجان غربی ابراز داشت: ما باید این حمله وحشیانه را جنایت جنگی اعلام کنیم و این جنایت مطابق با حقوق بین الملل کیفری در صلاحیت دیوان بین المللی کیفری است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

حجت الاسلام دوستی تأکید کرد: مسئولان دولتی و رسانه ها باید از جامعه جهانی مطالبه داشته باشند که این جنایت رژیم کودک کش صهیونیستی در محاکم بین المللی پیگیری شود.

وی خاطرنشان ساخت: با به عنوان یک فرد مسلمان و آزادی خواه، دفاع مشروع را حق مسلم خود می دانیم و این حق مطابق با آموزه های دین اسلام و قرآن به ما اعلام شده است.

نماینده طلاب و فضلای شاهین دژ با اشاره به آیه ۱۹۴ سوره بقره بیان داشت: ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد نیز دفاع مشروع را حق ملت ها دانسته و در آن آمده است: « در صورتی که یک عضو ملل متحد مورد تجاوز مسلحانه واقع شود، هیچ یک از مقررات این منشور به حق طبیعی دفاع مشروع انفرادی یا ‌اجتماعی تا موقعی که شورای امنیت اقدام لازم برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به عمل آورد لطمه وارد نخواهد آورد».

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان آذربایجان غربی اظهار داشت: به اسرائیل و حامیان او عرض می کنیم که حمله شما نقطه عطفی بود که اندیشمندان و آزاداندیشان جهان به حرف امام راحل برسند که اسرائیل غده سرطانی است و این بیماری قرن باید درمان شود.

حجت الاسلام دوستی در پایان گفت: این حادثه اگرچه دردناک است؛ اما نقطه عطفی است تا این نسخه عملی شده و جراحی قرن اتفاق افتاده و دنیا از لوث وجود این جنایتکاران پاک شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha