دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 1115753
۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
جلسه طلاب استان همدان با حضور آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: هدف از حضور در حوزه های علمیه، تقویت دین خداست و باید پرقدرت در این مسیر قدم برداشت و نباید در آن تردید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله موسوی اصفهانی در جلسه طلاب و فضلای استان همدان که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، اظهار داشت: طلاب جوان باید قدر حضور در حوزه های علمیه را بدانند و این کار از مباحثی است که خداوند متعال در قرآن کریم تشویق و ترغیب فرموده است.

وی با اشاره به روایت «العلماء ورثه الانبیاء» ابراز داشت: راه انبیاء، راه هدایت مردم است و بهترین راهی است که خدای متعال در مقابل ما قرار داده و باید قدر آن را دانسته و به لوازم آن پایبند باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان خاطرنشان ساخت: هدف از حضور در حوزه های علمیه، تقویت دین خداست و باید پرقدرت در این مسیر قدم برداشت و نباید در آن تردید کرد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: طلابی که در سطح یک و دو حوزه مشغول بوده و گاهی در حال فراز و نشیب هستند که آیا انتخاب درستی برای حضور در حوزه داشته اند یا خیر، باید بدانند که راه انبیاء را انتخاب کرده و بصیرت خود را نسبت به این حضور افزایش دهند؛ چراکه انبیاء تمام زندگی و سرمایه خود را وقف این راه کرده اند و راه مبارکی است.

آیت الله موسوی اصفهانی به روایتی از امام باقر (علیه السلام) درباره مقام عالم اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این روایت فرموده اند: «عالم ینتفع بعلمه خیر من سبعین الف عابد / عالمی که مردم از علم او بهره بگیرند، از هفتاد هزار عابد بهتر است».

وی ابراز داشت: با تصمیم قاطع در این مسیر می توانیم بر سرعت موتور محرکه خود بیفزاییم و کارهای بزرگی را انجام دهیم.

توصیه‌های عضو خبرگان رهبری به طلاب و فضلا

مدیر حوزه علمیه استان همدان به اهمیت تهذیب نفس اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تفاوت حوزه و دانشگاه در این است که تحصیلات در دانشگاه اهمیت داشته و باید نمره قبولی را به دست بیاورند؛ اما قدم اول در حوزه علمیه آن است که در ابتدا باید برای خود نافع باشیم؛ سپس نفع خود را به مردم برسانیم که این مهم با تهذیب نفس به دست خواهد آمد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: «طلاب مهذب کم سواد» از «طلاب باسواد کمتر برخوردار از تهذیب» برای تبلیغ دین خدا موفق ترند که نشان از اهمیت مسئله تهذیب دارد.

آیت الله موسوی اصفهانی در بخش دیگر از سخنان خود به مسئله فلسطین و غزه اشاره کرد و اظهار داشت: اسرائیل غاصب به عنوان غده سرطانی بیش از ۷۰ سال است که در حال ظلم، ستم و جنایت بر علیه مردم فلسطین است و امروز به مرحله ای رسیده که رئیس جمهور آمریکا از آن طرف دنیا برای پشتیبانی و روحیه دهی به آنان به این منطقه سفر می کند و ان شاءالله ظلم آنان به پایان خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه باید شناخت مناسبی از دشمنان خود داشته باشیم، ابراز داشت: امروز منافع غرب، متوقف بر تقویت این غده سرطانی در منطقه است و مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب، دشمن شناسی یکی از مسائل مهمی است که باید در بصیرت افزایی داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان ساخت: یکی از برنامه های ما، حضور طلاب و فضلا در مدارس آموزش و پرورش است و طرح امین در سراسر استان همدان بحمدالله با قدرت در حال فعالیت است.

توصیه‌های عضو خبرگان رهبری به طلاب و فضلا

حجت الاسلام بیرامی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان همدان نیز در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم، به بیان گزارشی کوتاه از فعالیت های نمایندگان طلاب و فضلای استان همدان پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha