یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ رونمایی از آثار دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام اسلامی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: باید تلاش کرد روح تحقیق و جستجوگری را در طلبه و مدرسه زنده کرد، اما مهارت های پژوهشی در این راه لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور صبح امروز در دیدار با اساتید و کادر اجرایی مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان اظهار داشت: کتاب مهارت‌های پژوهش نگارش شد که چهار مهارت در آن عنوان شده که مهارت روش مطالعه یکی از آن است.

وی افزود: این کتاب از سال آینده در ترم ۲ پایه دوم قابل تدریس است که در این راستا با معاونت آموزش، توافق صورت گرفته و طلاب از انتهای تابستان سال آینده این کارگاه را می‌گذرانند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه اظهار کرد: ابتدا طلاب باید مهارت‌های پژوهشی را بیاموزند و بعد وارد عرصه پژوهش شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: اساتید برای تدریس کتاب مهارت‌های پژوهش، دوره دیدند که این مسئله تاکنون سابقه نداشته و پیشتر اساتید بر اساس تجربه به تدریس پژوهش می‌پرداختند.

وی با اشاره به اینکه چهاردهمین دوره مهارت پژوهش در استان فارس برای اساتید در حال برگزاری است، یادآور شد: برای هر مهارت، کتاب مهارت‌های پژوهش نوشته شده و علاوه بر این درس نامه نیز نوشته شده و لذا در این راستا برای اساتید نیز دوره‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: کتاب مهارت‌های پژوهش به صورت کارگاهی است و می‌تواند الگویی برای دیگر موضوعات و مسائل باشد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: طلبه را باید جستجوگر تربیت کنیم، این کمک می‌کند تا طلبه در نظام آموزش حوزه موفق باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد روح تحقیق و جستجوگری را در طلبه و مدرسه زنده کرد، اما مهارت‌های پژوهشی در این راه لازم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha