شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بسیج

حوزه/ رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: مراسم اختتامیه جشنواره‌های فیلم و تئاتر بسیج پایان دی ماه امسال با معرفی چهره‌های جدید به سینما و تئاتر برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست خبری آیین رونمایی پوستر جشنواره‌هایی سراسری فیلم و تئاتر بسیج با حضور جواد جمیری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، سعید نجفیان دبیر بخش تئاتر و آرش زینال خیری دبیر بخش فیلم، جمال شورجه میهمان برنامه و حبیب‌الله بهمنی عضور شورای سیاست‌گذاری امروز، در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست جمیری گفت: سازمان بسیج به واسطه رسالتی که بر عهده دارد هر ساله جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری را برگزار می‌کند. در این راستا رویداد اخیر یکی از اقدامات مورد نظر است. بسیج ماموریت‌های مختلفی در حوزه‌های؛ سازندگی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و ... برعهده دارد. برای همین راهکارهایی نیاز است تا تلاش‌های بسیج در معرض دید مردم قرار گیرد. همچنین با برگزاری جشنواره‌های سراسری تئاتر و بسیج تلاش داریم گوشه‌ای از کارهای بسیج در جامعه را نشان دهیم. این جشنواره همچنین می‌خواهد قدمی در جهت ارتقا کیفیت تولیدات مرتبط با بسیج باشد. این خواسته از طریق کارگاه‌هایی که برگزار می‌شود حاصل خواهد شد.

جمیری افزود: سازمان بسیج همچنین تلاش دارد با برگزاری این جشنواره از چهره‌هایی مستعد هنر تجلیل به عمل آورد. هنری که با مفاهیم انقلابی گره خورده است در ضمن این رویداد کمک می‌کند تا چهره‌های جدید معرفی شود. اختتامیه جشنواره ۲۰ دی روز «غزه» در تهران برگزار خواهد شد.

خیری نیز در این نشست تصریح کرد: این جشنواره در دو مرحله برگزار خواهد شد. مرحله اول به بخش استانی مربوط می‌شود. در این قسمت ۳۲ دبیر در ۳۲ استان بخش تئاتر بسیج را برگزار خواهند کرد آثاری که استانها انتخاب می‌کنند در ۵ بخش فیلمنامه، نماهنگ، فیلم کوتاه، داستانی کوتاه، انیمیشن، مستند، رقابت خواهند کرد. بخش ویژه‌ای نیز در جشنواره با عنوان «غزه» وجود دارد که با اتفاقات رخ داده در سرزمین‌های اشغالی توجه خواهد داشت. ۶۰۳ اثر در کل بخش‌های جشنواره حضور داشتند. ۱۷۵ فیلمنامه، ۳۴۵ مستند، ۱۲۷ نماهنگ، ۵۶ انیمیشن، ۲۴۵ فیلم کوتاه داستانی بخش‌های مختلف این قسمت از جشنواره را رقم می‌زند.

سعید نجفیان دبیر بخش تئاتر نیز در انتهای این جلسه بیان کرد: خوشحالم به عنوان نماینده اهالی تئاتر در این رویداد ارزشمند حضور دارم. این جشنواره تلاش دارد با زبان تئاتر گوشه‌ای از تلاش‌های سازمان بسیج را به تصویر کشد. از آقای جمیری تشکر می‌کنم که بعد از شش سال شرایط فراهم آوردند که این جشنواره به صورت سالانه از سال گذشته برگزار شود. در دوره قبل ۶۹۴ اثر حضور داشت امسال این رقم به ۷۰۰ اثر رسیده است. در مرحله مقدماتی ۹۴ تئاتر در بخش صحنه‌ای در ۷۴ نمایش در بخش خیابانی برگزیده شدند که در نهایت برای بخش مسابقه ۱۵ تئاتر در بخش صحنه‌ایی و ۱۵ نمایش در بخش خیابانی به داوری خواهند نشست.

در انتهای مراسم با حضور جمال شورجه و حبیب الله بهمنی از پوستر نمایشگاه رونمایی به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha