یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / بیست و هشتمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیات رزمندگان اسلام

حجت‌الاسلام و المسلمین مومنی گفت: امروز دشمنان به خاطر این با ما دشمنی می‌کنند که علم و پرچم اهل‌بیت(ع) در این کشور مرتفع شده است؛ امروز هیچ کجای عالم بیرق ائمه‌اطهار(ع) مثل ایران بلند نیست و این به برکت انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه و شهدا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین مومنی در بیست و هشتمین نشست هم‌اندیشی سخنرانان مرتبط با هیئت رزمندگان اسلام که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به آیه ۵۹ سوره نساء اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه در سه عرصه به ما دستور می‌دهد که از او و رسولش و اهل‌بیت(ع) اطاعت کنیم. یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنکُمْ.

ببینید:

وی افزود: خود حضرات معصومین(ع) فرمودند در زمان غیبت از فقیه جامع‌الشرایط تبعیت کنید. امام‌عصر در توقیعی می‌فرمایند: اَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعوُا فیها اِلی رُواةِ حَدیثِنا، فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْهِمْ، امّا در رویدادهای زمانه، به راویان حدیث ما رجوع کنید. آنان، حجت من بر شمایند و من، حجت خدا بر آنانم.

کارشناس مذهبی بیان کرد: در روایتی دیگر از امام‌حسن‌عسکری(ع) آمده است که فَأمّا مَن کانَ مِن الفُقَهاءِ صائنا لنفسِهِ حافِظا لِدینِهِ مُخالِفا علی هَواهُ مُطِیعا لأمرِ مَولاهُ فلِلعَوامِّ أن یُقَلِّدُوهُ، اما هر فقیهی که خویشتندار و نگاهبان دین خود باشد و با هوای نفسش بستیزد و مطیع فرمان مولایش باشد، بر عوام است که از او تقلید کنند.

وی گفت: در عصر امروز ما این ویژگی‌ها و خصائص به صورت کامل در مقام معظم رهبری وجود دارد، چه در قبل و چه در این چند سالی که ایشان عهده‌دار رهبری و امامت امت شده‌اند یک ذره تغییری نکرده‌اند و حرفی که در آن نفسانیت و دنیا باشد نزده‌اند.

مومنی گفت: تکلیف امروز ما این است که طبق فرموده امام معصوم از این ولی‌فقیه جامع‌الشرایط تبعیت کنیم. ریل‌گذاری این انقلاب توسط امامین انقلاب‌اسلامی به خوبی صورت گرفته و وظیفه ما این است که به فرامین آنان عمل کنیم.

استاد حوزه علت دشمنی دشمنان با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تبعیت از اهل‌بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان به خاطر این با ما دشمنی می‌کنند که علم و پرچم اهل‌بیت(ع) در این کشور مرتفع شده است. امروز هیچ کجای عالم بیرق ائمه‌اطهار(ع) مثل ایران بلند نیست و این به برکت انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه و شهدا است.

وی با اشاره و به بیانات مقام معظم رهبری در جمع هُمافران خاطرنشان کرد: اگر خواص وارد این عرصه جهاد تبیین نشوند، اتفاق بد تاریخی روی خواهد داد و جامعه‌ای که به قله نزدیک است، از مسیر باز خواهد ماند. لذا نقش خواص در تبیین و دعوت مردم به شرکت در انتخابات بسیار مهم و حساس است.

مومنی افزود: امروز حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث ناراحت شدن دشمنان اسلام و اهل‌بیت(ع)‌ می‌شود. امروز هیچ چیز مانند حضور مردم آنان را خشمگین نمی‌کند. امروز حضور ما باعث شادی شهدا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha