دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی

حوزه/ سخنران اختتامیه دوره توانمندسازی ستایشگران اهل بیت علیهم السلام با بیان این که دشمنان اسلام در این دوره از انتخابات بر روی خانواده های مذهبی تمرکز نموده اند، گفت: اگر خواص وارد عرصه انتخابات نشوند، اتفاق بد تاریخی روی خواهد داد و جامعه ای که به قله نزدیک است، از مسیر باز خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی در محفل ذاکرین عاشورایی هیئت رزمندگان و اختتامیه دوره توانمندسازی ستایشگران اهل بیت علیهم السلام بر اهمیت صیانت از اصول و قواعد مدح و ثنای اهل بیت علیهم السلام تاکید کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به روایتی با بیان اینکه هرکسی به سمت اهل بیت آمده، مدح و مرثیه ایشان را می گویند، مورد مدح و ثنای ائمه اطهار و ذات اقدس الهی قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: همواره باید قدردان موقعیت کریمانه مدح و مرثیه اهل بیت علیهم السلام که مورد حمد و ثنای الهی است، باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی تصریح کرد: سلوک و مشی و ادبیات گفتاری، رفتار و پوششمان به عنوان نوکران و مداحان و ذاکران نام و یاد اهل بیت علیهم السلام باید به گونه ای باشد که مصداق روایت شریف «کونو لنا زینا و لا تکونو علینا شینا» باشیم. کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً

وی در ادامه ضمن اشاره به داستان های قرآنی به کشتی نجات حضرت نوح اشاره نمود و اذعان داشت: در آیه ۴۱ سوره هود آمده؛ زمانی که آب از زمین جوشید و کشتی به حالت معلق درآمد، اضطراب در دل امت نوح به وجود آمد؛ به حضرت نوح خطاب رسید؛ به امت بگو «بسم الله مجراها و مرساها»؛ رفتن و ایستادن کشتی و همه چیز در ید قدرت ذات اقدس الهی است. بِسْمِ اللَّهِ مَجْراها وَ مُرْساها

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان این که آیه شریفه ۴۱ سوره هود در رفع اضطراب بسیار مؤثر است، اظهار داشت: ایمان به خدا و نبوت حضرت نوح، مهمترین شرط سوار شدن به کشتی نجات نوح نبی بود.

سخنران مراسم، تکبر را مهمترین عامل تباهی جاماندگان از کشتی نجات دانست و با بیان این که غرور و تکبر انسان را گرفتار وادی انحراف و تباهی می سازد، اظهار داشت: حضرت لقمان دنیا را بحر عمیق می نامد که بسیاری را گرفتار خود می سازد؛ دنیا مملو از کسانی است که مسیر اوج را طی و گرفتار تباهی و سقوط شده‌اند.

وی بر اهمیت استمرار ارتباط با اهل بیت علیهم السلام تأکید نمود و اذعان داشت: ذکر و مدح اهل بیت علیهم السلام نیز همچون علم می تواند حجاب غافلان باشد؛ لذا باید مراقب تکبر و فریب های این عرصه باشیم؛ چرا که در این وادی سیر و سلوک به همان اندازه که سرعت و فرصت زیاد است، تهدیدها نیز بسیار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی به روایتی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در رابطه با جایگاه اهل بیت علیهم السلام اشاره و اهل بیت علیهم السلام را کشتی نجات مومنین دانست و ابراز داشت: کشتی نجات سیدالشهدا علیه السلام تنها کشتی است که بدون شرط همه را نجات می‌دهد.

وی با بیان این که کشتی سیدالشهدا علیه السلام اوسع و اسرع بوده، برای همگان جا دارد و به به سرعت انسان را به مسیر و مقصود می رساند، اظهار داشت: مهم ترین ویژگی کشتی نجات امام حسین علیه السلام این است که ما را به حال خود رها نمی‌سازد و به ساحل امن می‌رساند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی به روایت «طُهْرٌ طَاهِرٌ مُطَهَّرٌ مِنْ طُهْرٍ طَاهِرٍ مُطَهَّرٍ» اشاره نمود و تصریح کرد: یاد و نام حسین علیه السلام پاک کننده تمام پلیدی های وجودی انسان است.

سخنران این مراسم ضمن اشاره به اعیاد شعبان المعظم نوکری آستان اهل بیت علیهم السلام را گنج و توفیقی الهی توصیف نمود و اظهار داشت: شما کارگزاران کشتی نجات امام حسین علیهم السلام باید بیش از دیگران مراقب هوای نفس و وسوسه های شیطانی باشید.

وی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع انتخابات در کشور اشاره و به فرازهایی از سخنان مهم و تکان دهنده رهبر معظم انقلاب اشاره نمود و خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام در این دوره انتخابات بر روی خانواده های مذهبی تمرکز نموده اند؛ اگر خواص وارد این عرصه نشوند، اتفاق بد تاریخی روی خواهد داد و جامعه ای که به قله نزدیک است، از مسیر باز خواهد ماند.

این استاد حوزه با تاکید بر این که بیرق اباعبدالله الحسین علیه السلام در هیچ جای عالم مثل ایران بلند نیست، اظهار داشت: باید دقت داشته باشیم که عدم حضور ما در انتخابات مایه مسرت و خشنودی دشمن یا مایه غصب و ناراحتی اوست.

وی بچه های هیئتی و مداحان را مرزداران عقاید جامعه توصیف و بر اهمیت حضور فعال در گروه های فامیلی و دعوت از اطرافیان برای حضور در انتخابات تأکید نمود و یادآور شد: متدینین به ویژه مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام با تبلیغ چهره به چهره می توانند میدان دار خلق شکوه حضور مردم در انتخابات باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha