شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتخابات

حوزه/ کانال اطلاع رسانی «ایران سرافراز» به منظور اطلاع‌رسانی اخبار انتخابات، توسط وزارت کشور در بستر روبیکا راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

۶۸ درصد از ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس در استان تهران تایید صلاحیت شده‌اند

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ۶۸ درصد از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان تهران تایید صلاحیت شده اند که بی سابقه است.

سیدعباس جوهری روز شنبه در جشن خودکفایی سه هزار و ۹۴ خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان تهران اظهار داشت: در زمان پیش ثبت نام از داوطلبان، شاهد رشد سه برابری ثبت نام افراد برای نمایندگی مجلس در استان تهران بودیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران افزود: یک سال است که مشغول به آماده سازی فرایند برگزاری انتخابات هستیم تا مقدمات برگزاری یک انتخابات سالم ، پرشور، رقابتی فراهم شود.

جوهری ادامه داد: چهار راهبرد سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در برگزاری انتخابت مد نظر مجریان است.

رییس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: همه با هر سلایقی در انتخابات شرکت خواهند کرد اما مشارکت قوی که مد نظر رهبرمعظم انقلاب است و بر آن تاکید دارند، باید شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه خانواده بزرگ کمیته امداد نیز با شور در این انتخابات شرکت خواهند کرد، گفت:‌ انتخابات آوردگاه بزرگ انقلاب است و باید با حضور و مشارکت حداکثری دشمن را ناامید کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران خاطر نشان کرد: مردم استان تهران مانند همیشه حضور پرشور در پای صندوق های رای خواهند داشت و شاهد سر افکندگی دشمن خواهیم بود.

تبیین قوانین انتخاباتی برای نامزدهای انتخابات مجلس

بایدها و نبایدهای انتخاباتی در نشستی برای نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تبیین شد.

طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در نشست توجیهی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع اجرای انتخابات، ما سه ضلع مهم و موثر داریم که یک ضلع مردم و دو ضلع دیگر مسئولان اجرایی و داوطلبان انتخابات هستند.

او با بیان اینکه هر سه ضلع نقش مهمی در انتخابات دارند افزود: ابلاغ بایدها و نبایدهای انتخاباتی به داوطلبان این دوره از انتخابات شورای اسلامی سبب می‌شود که ما نیز در زمینه رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت انتخابات بتوانیم روند خوبی را طی کنیم.

طالبی با بیان اینکه در این نشست داوطلبان انتخاباتی، دستگاه‌های امنیتی باید و نبایدها را براساس موازین قانونی یادآوری کردند ادامه داد: دفتر نظارت و مجموعه قضایی نیز تخلفاتی که محتمل است شکل بگیرد را تذکر دادند

درخواست پنج نامزد انتخابات مجلس در کاشان برای تغییر حوزه انتخابیه

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان کاشان گفت: پنج نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان درخواست تغییر حوزه انتخابیه را ارائه دادند.

حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی افزود: از این تعداد سه نامزد از حوزه انتخابیه تهران درخواست انتقال به حوزه انتخابیه "کاشان و آران و بیدگل " ، یک نامزد از حوزه انتخابیه اصفهان و یک نامزد از حوزه انتخابیه قم درخواست انتقال به حوزه انتخابیه "کاشان و آران و بیدگل " را داشتند.

وی اظهار کرد: همچنین یک نامزد از حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل تقاضای انتقال به حوزه انتخابیه قم را ارائه کرد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان کاشان بیان کرد: روند بررسی قانونی تغییر حوزه‌های انتخابیه این نامزدها در هیات اجرایی و هم هیات نظارت استان اصفهان به اتمام رسیده و منتظر اعلام نظر هیات مرکزی نظارت هستیم که هنوز به ما اعلام نشده است.

داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که قصد تغییر حوزه انتخابیه را داشتند می‌توانستند از ۱۹ تا ۲۵ بهمن درخواست خود را ارائه کنند.

شهرستان های کاشان و آران و بیدگل دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

آمادگی خلخال برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند

شهرستان خلخال با تدارک تمام امکانات لازم، خود را برای انتخابات پر شور در ۱۱ اسفند آماده می‌کند.

بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و انتظامی کار برگزاری انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شهرستان خلخال را عهده‌دار خواهند بود.

۱۵۴ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه در شهرستان خلخال تعیین شده که در هر کدام از این شعبه‌ها به طور میانگین ۱۷ نفر به عنوان عوامل برگزاری انتخابات حضور خواهند داشت.

یکهزار و ۱۶۰ نفر وظیفه بازرسی انتخابات خراسان شمالی را بر عهده دارند

رییس کمیته حقوقی انتخابات خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۱۶۰ نفر وظیفه بازرسی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان را برعهده دارند.

ام البنین اصفهانی روز شنبه در نشست ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: از این تعداد ۹۲۶ نفر بازرس، ۶۲ نفر سربازرس، ۹۵ نفر بازرس ذخیره، ۱۲ نفر سربازرس ذخیره و ۱۱ نفر سربازرس ویژه است.

وی افزود: بازرسان به ‌صورت ثابت و سربازرسان به‌صورت دوره‌ای بر صندوق‌های رای نظارت خواهد داشت.

رییس کمیته حقوقی انتخابات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هیات‌های بازرسی همه شهرستان‌های استان مشخص و احکام آنها صادر شده است.

اصفهانی گفت: نظارت بازرس ها تنها محدود به فرایند برگزاری انتخابات نیست بلکه این افراد از مدت ها قبل بر تحرکات انتخاباتی نامزدها و یا تخلفات آنها نظارت دارند.

چهارشنبه آخرین مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس در طرح تبلیغات پاکیزه

شهردار ایلام گفت: نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر ایلام تا چهارشنبه هفته جاری فرصت ثبت نام در طرح تبلیغات پاکیزه را دارند.

افشین مظفری اظهار داشت: با توجه به اینکه اجرای طرح تبلیغات پاکیزه یکی از وظایف شهرداری هاست، شهرداری ایلام در راستای اجرای این طرح از فردا یکشنبه ۲۹ بهمن ماه تا چهارشنبه آماده ثبت نام نامزدها است.

وی افزود: ۲۵۰ نقطه پرتراکم شهر ایلام از جمله میادین و معابر اصلی شهر برای تبلیغات پاکیزه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

شهردار ایلام اضافه کرد: نامزدها یا نمایندگان آنها از فردا یکشنبه برای شرکت در طرح تبلیغات پاکیزه انتخابات مجلس شورای و اخذ قرارداد باید به شهرداری ایلام مراجعه کنند و یک قطعه عکس خود با زمینه سفید بر روی یک صفحه CD با حجم حداکثر پنج مگابایت را به شهرداری ایلام تحویل دهند.

وی در ادامه یادآور شد: ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اجازه چسباندن پوستر و بنر نامزدهای خود در معابر عمومی را ندارند و هرگونه تبلیغات نامزدها در معابر عمومی خارج از طرح تبلیغات پاکیزه شهرداری ممنوع است و به عنوان تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

به گفته شهردار ایلام، هرگونه چسباندن پوستر و بنر خارج از طرح تبلیغات پاکیزه شهرداری تخلف انتخاباتی بوده و با نامزد و ستاد انتخاباتی متخلف برابر مصوبه‌های قانونی برخورد می‌شود.

۳۲ نقطه برای تبلیغات انتخاباتی در سنندج تعیین شد

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: ۳۲ نقطه برای تبلیغات مجاز انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سنندج تعیین شد.

علی اصغری روز شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: شهرداری‌ها موظف هستند برابر تبصره ۲ ماده ۶۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، نقاطی را برای تبلیغات محیطی نامزدها در سطح شهرهمزمان با آغاز تبلیغات در نظر بگیرند.

وی افزود: با هدف رعایت عدالت و فراهم کردن مکان مناسب برای معرفی کاندیداها این سازمان با تعیین ۳۲ نقطه در سطح شهر، امکان مناسب تبلیغات را فراهم کرده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج ادامه داد: این نقاط باهدف جلوگیری از آشفتگی بصری، حفظ زیبایی سیما و منظر سطح شهر و همچنین نظم‌بخشی به تبلیغات نامزدهای انتخاباتی تعیین شده و کاندیداها نباید در مکان دیگری نسبت به تبلیغات اقدام کنند.

جزئیات آمارهای انتخاباتی/ مازندران چه تعداد شعبه اخذ رای دارد؟

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در خصوص اقدامات انجام شده برای برگزاری مطلوب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان گفت که سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای این منظور در نظر گرفته شده است. ‎

قاسم عزیززاده گرجی افزود: سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان تعیین شد.

وی ادامه داد: حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

رییس ستاد انتخابات مازندران توضیح داد: از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند.

وی ادامه داد:‌ همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی زود هنگام در کرج

‌فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید از تبلیغات زودهنگام پرهیز کنند.

«یحیی رمضانی» فرماندار ویژه شهرستان کرج با تاکید بر اینکه داوطلبان نمایندگی مجلس باید پایبند به قوانین باشند، اظهار داشت: اولین گام برای ورود به خانه ملت رعایت قوانین و مقررات است که باید در پروسه تبلیغات انتخاباتی مدنظر نامزدها قرار گیرد.

وی افزود: با تلاش مجریان برگزاری انتخابات در یک فضای همدلی و وفاق طبق جدول زمانبندی فرایندهای برگزاری انتخابات اجرایی شده و تبلیغات زودهنگام نامزدها رصد و به مراجع قانونی اعلام می‌شود.

‌فرماندار ویژه شهرستان کرج خاطرنشان کرد: تذکرات لازم نیز به برخی نامزدهای انتخاباتی برای تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی داده شده است.

لیست ۳۰ نفره انتخاباتی علی مطهری برای تهران فردا منتشر می‌شود

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی از احتمال نهایی و منتشرشدن لیست انتخاباتی خود برای شهر تهران خبر داد.

علی مطهری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی از احتمال منتشر شدن لیست منتسب به خود برای انتخابات آتی مجلس خبر داد و گفت: این لیست احتمالاً تا فردا نهایی و منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه "لیست تهران ۳۰ نفره خواهد بود و خودم نیز سرلیست آن هستم" درباره وابستگی این لیست به اشخاص و گروه‌های سیاسی گفت: ما مستقل هستیم و به هیچ‌کس وابستگی نداریم؛ نه آقای لاریجانی و نه آقای روحانی، نه اصلاح‌طلبان و نه اصولگرایان.

مطهری گفت: هنوز لیست تهران قطعی نشده است و ما در حال رایزنی‌های نهایی با گروه‌ها و جریان‌های سیاسی هستیم.

چاپ و انتشار ۳ جلدی پاسخگویی تفصیلی به شبهات «انتخابات، مجلس خبرگان و شورای نگهبان»

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه، مجموعه ۳ جلدی «دفع و رفع» را برای پاسخگویی تفصیلی به شبهات «انتخابات، مجلس خبرگان و شورای نگهبان» چاپ و منتشر کرد.

دفع و رفع، تاملی بر شبهات جاری درباره انتخابات است که تلاش می‌کند ضمن ارائه پاسخ تفصیلی، موضعی تهاجمی و پیش‌گیرانه به مسائل و موضوعاتی داشته باشد که زمینه‌ساز بروز شبهه یا شبهه افکنی در فضای فکری افراد جامعه شده است.

انصراف سه نامزد انتخاباتی در لرستان

"صالح کوشکی" و "همت علی ترکارانی" از حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان و "زهرا امیری" از حوزه سلسله و دلفان با صدور بیانیه های جداگانه از ادامه رقابت های انتخابات مجلس دوازدهم انصراف دادند.

پیش از این مصطفی چراغی، آذر نظری و رضا شاهمرادی در حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان و مرتضی همتی در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی انصراف داده بودند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

راه‌اندازی برنامه کاربردی «انتخابات من» و فعالیت ۲۰ خیابان انتظار برای رای‌دهندگان

فرماندار مشهد گفت: ۱۲۰ هزار نفر رای اولی در سطح شهرستان مشهد حضور دارند. برنامه های جدید و متعددی برای انتخابات خواهیم داشت که راه اندازی یک برنامه کاربردی و خیابان های انتظار از آن جمله است.

محسن داوری در برنامه استودیو انتخابات استان اظهار کرد: روزشمار انتخابات به شمارش معکوس افتاده و هر روز که می‌گذرد به این رویداد مهم نزدیک تر می‌شویم.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه فضای انتخاباتی در کلان شهر مشهد مقدس بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود، افزود: همه بخش‌های مختلف درگیر انتخابات و مردم عزیز در تکاپوی برگزاری این رویداد مهم هستند و امیدواریم در ۱۱ اسفند انتخابات باشکوهی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه شهرستان‌های مشهد و کلات تعدادی نامزد انصراف داده‌اند، تعدادی درخواست انتقالی به این حوزه‌ها دادند و تعدادی هم درخواست انتقال به مشهد و کلات دارند.

داوری با بیان اینکه ۵۱۳ نامزد باقی مانده‌اند و ۱۶ نفر هم درخواست انتقال به حوزه مشهد و کلات دارند، عنوان کرد: تا امروز ۱۸۷۲ شعبه اخذ رای در مشهد مشخص شده‌اند و پیگیر هستیم ۲۶ شعبه سیار هم به این ظرفیت اضافه کنیم. بر این اساس در صورت موافقت تعداد شعب ما به ۱۸۱۰ شعبه افزایش خواهند یافت.

فرماندار مشهد مقدس با اشاره به اینکه افراد درگیر اجرای انتخابات در ۲۳ منطقه و ۱۴ حوزه انتخابیه مشهد و کلات ثبت سامانه شده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند. بر این اساس در حال برطرف کردن نواقص احتمالی هستیم و طی روزهای آینده هم یک مانور در تمام شعب اخذ رای شهرستان برگزار خواهیم کرد.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه مشارکت پرداخت و تصریح کرد: در این ایام ۲۰ خیابان انتظار در سطح شهر مشهد فعالیت می‌کنند، همچنین کافه گفت‌وگوهایی فعال شده‌اند. بر این اساس ۱۲۰ هزار نفر رای اولی هم در سطح شهرستان شناسایی شده‌اند.

کانال اطلاع‌رسانی انتخابات در بستر روبیکا راه‌اندازی شد

کانال اطلاع رسانی «ایران سرافراز» به منظور اطلاع‌رسانی اخبار انتخابات، توسط وزارت کشور در بستر روبیکا راه‌اندازی شد.

کانال «ایران سرافراز» به نشانی rubika.ir/IranSarfaraz با پیام وزیر کشور در بستر روبیکا راه‌اندازی شد.

وزیر کشور در این پیام تاکید کرد که کلیه اطلاعیه‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای آگاهی و استفاده عوامل اجرائی انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این کانال خبری منتشر می‌شود.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

خبر انتخاباتی جدید ستاد انتخابات کشور

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: جریانات، افراد و گروه‌هایی که درخواست اعلام لیست برای انتخابات را دارند، می‌توانند درخواست خود را به ستاد انتخابات کشور ارائه کنند.

وی ادامه داد: اگر جریانات، افراد و گروه‌های دیگری هم باشند که درخواست اعلام فهرست برای انتخابات را دارند می‌توانند درخواست خود را به ستاد انتخابات کشور ارائه کنند.

اسلامی تاکید کرد: درخواست‌های ارائه شده به ستاد انتخابات کشور به سرعت بررسی خواهد شد و نتیجه به افرادی که درخواست دارند اعلام می‌شود.

گفتنی است، انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان ۱۱ اسفندماه برگزار خواهد شد.

کدام اقوام بیشترین توجه را به انتخابات دارند؟

استان‌های مرزی در صدر پیش‌بینی‌های آماری مشارکت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه امسال هستند.

بررسی داده‌کاوی‌های انتخابات در فضای اینترنت حکایت از توجه ۴ برابری مردم به موضوع انتخابات طی ۲ ماه اخیر دارد. ۲ مرحله اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها از سوی دولت و شورای نگهبان بیشترین تاثیر را در برانگیختن توجه کاربران به انتخابات داشته است. نیمه‌های دی‌ماه و بهمن‌ماه همزمان با اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها فضای کشور انتخاباتی‌تر شد و جستجوی موضوعات مرتبط با انتخابات از جمله تعداد نامزدهای حوزه‌های انتخابیه و اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده فعالیت‌های انتخاباتی را بیشتر کرد.

موضوع انتخابات براساس اطلاعات گوگل برای مناطق نزدیک به مرزهای غربی کشور مطلوبیت بالاتری دارد و انتخابات برای قومیت‌های این نواحی ایران از اهمیت بیشتری برخوردار است. بر این اساس اقوام لر و کرد در استان‌های لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، کرمانشاه و ایلام بیشترین توجه را به انتخابات دارند. با فاصله گرفتن از مناطق غربی به سمت مرکز کشور این استقبال انتخاباتی روند کندتری پیدا می‌کند و در استان تهران به کمینه‌ترین حالت خود می‌رسد. یزد و اصفهان نیز در کنار تهران نرخ مشارکت کمتری در مقایسه با سایر استان‌ها از خود نشان می‌دهند.

در این بررسی‌های آماری مورد خراسان جنوبی نمونه خاصی است که به یک باره جزو استان‌های پرجستجوی انتخاباتی قرار گرفته است. علت این اتفاق را به‌احتمال باید در ماجرای حضور ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به‌عنوان نامزد خبرگان این استان جستجو کرد. او در اعلام صلاحیت‌های اولیه، رقیبی در خراسان جنوبی نداشت و بعدتر یک نامزد دیگر با انتقال به خراسان جنوبی به‌عنوان رقیب رئیسی معرفی شد.

انصراف یک نامزد انتخابات خبرگان رهبری

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان از انصراف یک نامزد انتخابات خبرگان رهبری در استان خبر داد.

جواد شفیعی ثابت اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن گلی شیردار از نامزدی انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان رسماً اعلام انصراف داد.

وی گفت: از سوی شورای محترم نگهبان شش نامزد در گیلان تأیید صلاحیت اعلام شده بود که بدین ترتیب تعداد نامزدهای باقیمانده ۵ نفر می‌باشد و گیلان در مجلس خبرگان رهبری ۴ کرسی دارد.

شفیعی گفت: تبلیغات نامزدهای خبرگان از ۲۵ بهمن آغاز تا ۸ صبح ۱۰ اسفند ادامه دارد و برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیونی و رادیویی نامزدها روزانه از صداوسیمای گیلان در حال پخش می‌باشد.

۶۰ هزار دانش‌آموز رای اولی خوزستانی در انتخابات شرکت می‌کنند

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه مردم سالاری دینی بنا نهاده شده و بر این اساس شرکت در انتخابات تجلی این ویژگی خاص جمهوری اسلامی ایران است.

عبدالله حبیبی اظهار کرد: مشارکت بالای مردم بصیر، فهیم و شهیدپرور مردم خوزستان در انتخابات پیش رو ضامن تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در جامعه است‌.

وی اضافه کرد: امروز معلمان و دانش‌آموزان رای اولی در کنار سایر اقشار جامعه در استفاده از حق خود در نظام مردم‌سالاری دینی، در مسیر تحقق باورها و آرمان‌های مکتب نهضت امام خمینی(ره) که همان پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی است، قدم برمی‌دارند.

حبیبی با اشاره به مشارکت نزدیک به ۶۰ هزار دانش‌آموز رای اولی در انتخابات پیش رو، گفت: یکی از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش خوزستان در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه افزایش مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، بسترسازی برای مشارکت حداکثری دانش‌آموزان رای اولی در این انتخابات است.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه مردم سالاری دینی بنا نهاده شده است و بر این اساس شرکت در انتخابات تجلی این ویژگی خاص جمهوری اسلامی ایران است

پیش‌بینی ۶۳۵ شعبه اخذ رای در شهرستان کرمانشاه/ مناطق ممنوعه تشکیل ستادهای انتخاباتی اعلام شد

فرماندار کرمانشاه از تدارک ۶۳۵ شعبه اخذ رای در این شهرستان برای انتخابات ۱۱ اسفند خبر داد و گفت: ۵۳۵ شعبه در شهر کرمانشاه و ۱۰۰ شعبه نیز برای بخش های ۴ گانه شهرستان پیش بینی شده است

«محمدرضا آمویی » در همایش نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان در سالن آموزش و پژوهش استانداری کرمانشاه برگزار شد ، اظهار داشت: با توجه به همزمانی دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی یک هزار و ۲۷۰ صندوق اخذ رای در شعبات مستقر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به فرایند نام نویسی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: از آغاز کار ثبت نام در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه ۵۴۶ نفر پیش ثبت نام اولیه را انجام داده و در نهایت ۲۸۹ نفر از این تعداد ثبت نام خود را نهایی کردند.

آمویی تصریح کرد: در نهایت و پس از بررسی شرایط و وضعیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه ۱۴۰ نفر آن ها تاکنون صلاحیت آن ها تأیید شد.

زمان اعلام لیست ۳۰ نفره شورای ائتلاف مشخص شد

امیر ابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف انقلاب اسلامی، از ارائه لیست نهایی این شورا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر هفته خبر داد.

وی گفت: دو مرحله از انتخاب افراد برای لیست نهایی باقی مانده است که این دو مرحله به اتمام برسد؛ لیست ۳۰ نفره نهایی شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اواخر هفته اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای ائتلاف تصریح کرد: تاکنون با جریان های مختلف مذاکراتی درباره لیست واحد شده است، اما هنوز به نتیجه ای نرسیده است؛ ولی سیگنال های مثبتی وجود دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای تعیین نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس (۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهار ساله) برگزار خواهد شد.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدجوادزاهدی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    0 0
    سلام قرآن کریم سوره مریم سوره عنکوبت بخوانید