یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله العظمی محمد اسحاق فیاض

حوزه/ حضرت آیت الله محمد اسحاق فیاض گفتند: نشر و ترویج شیعه به واسطه حوزه‌های علمیه بوده و حوزه از گذشته تا کنون گروه‌هایی را به نقاط مختلف جهان برای تبلیغ می‌فرستاده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله محمد اسحاق فیاض از مراجع نجف اشرف در دیدار با مدیر و اعضای گروه بین‌الملل حوزه علمیه مشکات قم با اشاره به جایگاه و اهمیت حوزه‌های علمیه گفتند: نشر و ترویج شیعه به واسطه حوزه‌های علمیه بوده و حوزه از گذشته تا کنون گروه‌هایی را به نقاط مختلف جهان برای تبلیغ می‌فرستاده است.

ایشان با اشاره به جایگاه مهم حوزه‌های علمیه قم و مشهد افزودند: تبلیغات بر ضد روحانیت زیاد شده است و روحانیت تنها هستند و من نگران هستم که به حوزه‌های علمیه قم و مشهد صدمه برسد. حوزه‌های قم و مشهد مهم هستند و امیدوارم که خداوند این حوزه‌های علمیه را از شرور و بلاها حفظ کند.

حضرت آیت‌الله فیاض با اشاره به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مالی و نظامی آمریکا از اسرائیل گفتند: اگر کشورهای عربی با اسرائیل قطع رابطه می‌کردند خیلی اثر داشت اما از آمریکا می‌ترسند.

این مرجع تقلید ضمن بیان خاطره‌ای از استاد معظم خود حضرت آیت الله خویی اظهار داشتند: ایشان صبر و حلم زیادی داشتند حتی نسبت به کسانی که سیادت ایشان را انکار می‌کردند صبور بودند!

ایشان افزودند: صبر و تحمل آیت الله خویی باعث شد حوزه علمیه نجف باقی بماند، در اواخر عمر ایشان تعداد طلاب نجف حدود ۶۰۰ نفر بود اما الآن هزاران طلبه در نجف مشغول تحصیل هستند.

آیت الله فیاض ادامه دادند: آیت الله خویی قوت روحی زیادی داشتند و اواخر عمر ثلث قرآن را حفظ کرده بودند.

در انتها ایشان با اشاره به علاقه مردم عراق به روحانیت گفتند: الآن خیلی از مردم عراق علاقه دارند طلبه شوند، قبلا دانشجویان عراقی علاقه و ارتباطی با روحانیت نداشتند اما الآن خیلی‌ها بعد از تحصیلات دانشگاهی وارد حوزه می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha