دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
گرامیداشت شهدای خدمت

حوزه/ نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی شهید خدمت، وعده‌های صادق مدیریتی را محقق و مزدش را از خداوند متعال دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، مراسم گرامیداشت شهدای خدمت با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین محسن ابراهیمی نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری و محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان امروز با حضور علما، روحانیون، طلاب، اساتید و مبلغین استان و مدیریت و کارکنان حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد.

شهید رئیسی وعده‌های صادق مدیریتی را محقق کرد+ عکس

در این مراسم ابتدا حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از یادگاری‌های ریاست جمهوری، مدیریت طراز انقلابی ایشان بود که بعد از ایشان نیز افراد باید همین سبک را طی کنند، افزود: اخلاص، تلاش و سخت کوشی از دیگر ویژگی های ریاست جمهوری مردمی و انقلابی بود.

وی خاطرنشان کرد: با خدمات بی وقفه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یاد جمله امیرالمومنین(علیه السلام) می‌افتیم که در توصیف پیامبر(صلوات الله علیه) فرمودند"طبیب دوار بالطبه" او طبیب دورگردی بود که دنبال بیماران می‌گشت تا آنها را درمان کند، ایشان در سفرهای استانی از مشکلات مردم از نزدیک آشنا می‌شد و آنها را برطرف می‌کرد.

شهید رئیسی وعده‌های صادق مدیریتی را محقق کرد+ عکس

امام جمعه میناب ویژگی سوم را مدیریت ایشان، انقلابی بودن و پاییندی به شعارهای انقلاب و مردمی بودنشان عنوان کرد که در این ویژگی مردمی باید افراد بعد از ایشان نیز همین سبک را طی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی وعده های صادق مدیریتی را محقق کرد و مزدش را از خداوند دریافت کردند و مردم هم قدردان ایشان هستند و خواهند بود که حضور میلیونی در شهرهای مختلف در تشییع پیکر ایشان نشان داد؛ خداوند روح پاک ایشان و شهدای همراهشان را با شهدای کربلا محشور کند.

شهید رئیسی وعده‌های صادق مدیریتی را محقق کرد+ عکس

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز در این مراسم تصریح کرد: عالمان دین در صدور انقلاب اسلامی نقش بزرگ و والایی دارند، در طول دوران مرجعیت بزرگ شیعه، ما عالمان زمان شناسی را داشتیم که بر اساس شرایط جامعه وارد عمل شدند که در این ۲۰۰ سال نظیر ندارند، مثل مرحوم میرزای قمی، که در سخت ترین دوران حیات جامعه بود، میرزای شیرازی که نقش ایشان بی بدیل هست، هر جا نهضتی می‌بینید، نقش روحانیت بارز است، در نهضت ملی نفت، در دوران انقلاب اسلامی نقش امام و مرجعیت شیعه را می‌بینید.

وی با اشاره به اینکه امروز بزرگترین جنگ، جنگ فرهنگی است، باید حوزه های علمیه متناسب با زمان، خودشان را آماده ماموریت کنند، اظهار داشت: روحانیت پناه مردم در حل مشکلات، در برابر هجوم فتنه ها و شبهات است که روحانیت باید نقش خودش را ایفا کند، همچنین گسترش اخلاق در جامعه یکی از رسالت های روحانیت است.

شهید رئیسی وعده‌های صادق مدیریتی را محقق کرد+ عکس

امام جمعه بندرعباس بیان داشت: امروز به عنوان تجلیل از یک روحانیت وارسته دور هم جمع شدیم، رسالت روحانیت در سلوک رفتاری، رسالت سنگینی است، دشمن تمام تلاش خودش را کرد تا با روحانیت مقابله کند زیرا می‌داند که روحانیت دنبال هویت سازی است و علی رغم هجمه های دشمن، روحانیت با توجه به نفوذی که دارد در هویت سازی فرهنگی جامعه نقش دارد.

وی ادامه داد: نمونه آن را می‌توانید در این شخصیت برجسته حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ببینید که برخاسته از جامعه روحانیت بود، دشمن بعد از شهادت، سردرگم شد، دشمن فکرش را نمی‌کرد نفوذ ایشان در مردم و جامعه چقدر بوده است، روحانیت باید مثل یک شمع بسوزد، تلاش کند، تحقیرها و ناملایمت‌ها را ببینید و بایستد، مردم روحانیت اصیل را می شناسند و ادای دین می‌کنند و کردند.

شهید رئیسی وعده‌های صادق مدیریتی را محقق کرد+ عکس

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تاکید کرد: امروز وظیفه روحانیت روشنگری است، نباید از جامعه عقب بماند بلکه باید العالم بزمانه باشد، ما نیاز داریم جامعه را همراه با حرکت بالنده انقلاب اسلامی برای تحقق تمدن نوین اسلامی آماده کنیم، روحانیت همیشه در راه اسلام فدایی داده است.

وی به کتاب شهدای راه فضیلت نوشته علامه امینی اشاره کرد و افزود: روحانیت در طول تاریخ اسلام و حیات معنوی خودش چه شهدایی داشته است، این درخت اسلام با خون شهدای روحانیت آبیاری شده است و این خط سیر با شهادت آیت الله رئیسی خاتمه پیدا نخواهد کرد، آیت الله سعیدی، آیت الله بهشتی، قدوسی، مطهری و... همینطور استمرار پیدا کرد تا رسید به شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی.

شهید رئیسی وعده‌های صادق مدیریتی را محقق کرد+ عکس

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، رمز محبوبیت رئیس جمهور شهید را افتادگی در برابر مردم، خدمت به مردم از جنس صادقانه دانست و خاطرنشان کرد: شهید رئیسی عزیز ما در برابر ناملایمت‌ها و نامردی‌ها، خم به ابرو نیاورد، همیشه آرام جواب می‌دادند.

وی در پایان گفت: امیدوارم امروز ما با عمل‌مان به دشمن جواب دهیم که روحانیت اصیل در کنار مردم و با مردم حاضر است وجود خودش را فدای خدمت به مردم و در راه خدا کند، امروز مردم ما الگوی خدمت را در ریاست جمهوری رئیسی دیدند و مزه خدمت را چشیدند، ما باید در این مسیر حرکت کنیم و تلاش کنیم یک رئیس جمهوری خدوم، انقلابی و ولایی انتخاب کنیم.

شهید رئیسی وعده‌های صادق مدیریتی را محقق کرد+ عکس

مداحی حجت الاسلام والمسلمین بهزادی امام جمعه بخش احمدی در اجتماع بزرگ طلاب و روحانیون در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت پایان بخش این مراسم بود.

شهید رئیسی وعده‌های صادق مدیریتی را محقق کرد+ عکس

شهید رئیسی وعده‌های صادق مدیریتی را محقق کرد+ عکس

شهید رئیسی وعده‌های صادق مدیریتی را محقق کرد+ عکس

شهید رئیسی وعده‌های صادق مدیریتی را محقق کرد+ عکس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha