دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 336653
۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
حجت الاسلام قهرمانی

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت تبلیغ و اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی تقویت پایه های حوزه و مهیا ساختن بسترهای آموزشی را از جمله اقدامات لازم در این راستا دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان غربی به لحاظ دارا بودن مرز مشترک با سه کشور همسایه، صیانت از ارزش های دینی توسط نیروهای متعهد و روحانی در استان را از راهکارهای پاسداری از مرزهای فرهنگ دینی عنوان کرد و اظهار داشت: ورود فرهنگ های بیگانه که مغایر با اسلوب ایرانی و اسلامی می باشد ، می تواند در تغییر گرایش و معیارهای بومی افراد در جامعه تاثیرگذار و گاهاً مخرب باشد، که در این زمینه باید برنامه ریزی مناسب گردد.

وی ترویج فرهنگ اسلامی و آموزه های دینی در دورترین نقاط استان را توسط مبلغین و روحانیون در مقابله با فرقه‌های نوظهور امری ضروری دانست  و افزود: تربیت، تهذیب و پرورش نیروهای مومن و کارآمد جهت اعزام و استقرار در مناطق روستایی و مرزی استان در گرو حمایت و آماده ساختن زیر ساخت های آموزشی در حوزه علمیه  می باشد.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی، کمبود فضای آموزشی و نیمه تمام ماندن پروژه های عمرانی، حوزه را از اهم اقدامات مدیریت استان در راستای پوشش و تقویت طلاب دانست و تصریح کرد: پشتیبانی از اهداف عالی حوزه و عملکرد درخشان این مکان مقدس در طول تاریخ، نوید بخش اقدامات خالصانه و بی بدیل قشر روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی در ادامه با اشاره به راهکارهای موجود برای رفع مشکلات  از همکاری کمیته عالی وقف با حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: طی مصوبه های صورت گرفته تلاش خواهیم کرد با بهره گیری از مبلغین در جهت اشاعه فرهنگ وقف به صورت مستمر و پویا حرکت کنیم.

وی همچنین با بیان این مطلب که سمت و سو دادن موقوفات در راستای تقویت حوزه های علمیه موثر است، خاطرنشان کرد: متاسفانه موقوفات ویژه حوزه علمیه با آمار کم و ناچیزی همراه بوده که آگاه سازی و ایجاد زمینه های شناخت برای جهت دادن موقوفات به سوی حوزه های علمیه نیازمند زمان و فرهنگ سازی همگانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha