پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
شیعیان اتریش

بر اساس پیشنویس قانون جدید اسلام در اتریش مسلمانان تنها در صورتی می‌توانند از حقوق مسلم خود در این کشور بهرمند شوند که بتوانند حضور خود را به عنوان مسلمان در قالب جمعیتی دینی به اثبات برسانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به ابتکار مجمع اهل بيت (ع) اتريش، طرح ثبت جامعه آماری  پيروان اهل بيت عليهم السلام در این کشور آغاز شد.

علت این طرح، پیش نویس قانون جدید اسلام در اتریش است که بهره مندی مسلمانان از حقوق خود را به ثبت در یک جمعیت دینی منوط کرده است.

متن کامل مجمع اهل بیت علیهم السلام اتریش خطاب به پیروان اهل بیت در این کشور به این شرح است:

برادران و خواهران ايمانی؛

به منظور تشکيل يک مجموعه دينی متحد و منسجم برای دفاع از حقوق مسلّم شيعيان در موارد لازم، مجمع اهل بيت(ع) اتريش اقدام به اجرای طرح بزرگ ثبت جامعه آماری پيروان اهل بيت(ع) در اين کشور نموده است.

برادران و خواهران عزیز!

بر اساس پیشنویس قانون جدید اسلام در اتریش مسلمانان تنها در صورتی می‌توانند از حقوق مسلم خود در این کشور بهرمند شوند که بتوانند حضور خود را به عنوان مسلمان در قالب جمعیتی دینی به اثبات برسانند. بدین منظور ضروری است همه شیعیان به عنوان یک مجموعه دینی متحد به انسجام هر چه بیشتر جامعه آماری خود اقدام عاجل نمایند.

برادران و خواهران عزیز!

امروز هر یک از ما می‌تواند با پر کردن فرم پیوست گامی مفید و مؤثر در جهت مطالبه حقوق خود، فرزندان، آیندگان و نیز دفاع از هویت دینی مترقی خود بردارد!

مجمع اهل بيت (ع) اتريش

 

خاطر نشان می شود این مجمع، فرم های مخصوصی را برای این  امر طراحی و در اختیار متقاضیان قرار داده است.

پیش از این نیز حجت الاسلام والمسلمین منتظری امام جمعه وین در خطبه های نماز جمعه این شهر، گفته بود: ما شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) در کشور اتریش حدود 100 هزار نفر هستیم، ولی پراکنده ایم و سازماندهی نشده ایم؛ لذا یک آمار رسمی از جامعه خودمان نداریم. لازم است که ما یک جامعه آماری داشته باشیم تا در مواقع لازم و آنجایی که زبان گفتمان، زبان آمار و ارقام است بتوانیم صحبت کنیم. وی با اعلام اینکه تاکنون شصت و پنج هزار نفر به عنوان جامعه ترک اتریش ثبت نام کرده اند افزود: در سرزمینی که همه چیز را آمار تعیین می کند داشتن شمار دقیق شیعیان یک امر لازم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha