پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مهدویت

حوزه/عرضه 230کتاب در عرصه مهدویت/ارائه 90پایانامه / انتشار اولین کتاب مهدوی به زبان انگلیسی/ جمع آوری 5هزار عنوان کتاب مهدویت/ تهیه 3هزار بانک سوال/ تولید 70 کتاب مهدوی ویژ مهدکودک تا دبیرستان بخشی از فعالیت های مرکز تخصصی مهدویت حوزه است

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام یوسفیان امشب در مراسم تجلیل از پژوهشگران مرکز تخصصی مهدویت، با بیان این که معاونت پژوهش این مرکز در عرصه های مختلف فعال است بیان داشت: از جمله فعالیت های معاونت پژوهش مرکز تخصصی مهدویت، می توان به ایجاد گروه های علمی و تخصصی با فعالیت های گوناگون اشاره کرد؛ در این گروه ها فعالیت هایی نظیر تربیت مدرس برای دوره های آموزشی مرکز، تدوین درسنامه برای دوره های تخصصی مرکز انجام می شود.

معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت، اظهارکرد: از جمله برنامه های این مرکز می توان به مشاوره پایان نامه های حوزوی ودانشگاهی در سطح سه و چهار،راه اندازی سایت و وبلاگ و... اشاره کرد.

وی گفت: گروه غرب و مهدویت مرکز تخصصی با طراحی یک سایت در این زمینه تاکنون کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است که البته این سایت در گذشته به شکل یک وبلاگ بود که مخاطبانی از قاره های مختلف جهان داشت.

حجت الاسلام یوسفیان خاطرنشان کرد: دومین کاری که واحد پژوهش مرکز تخصصی مهدویت انجام داده برگزاری دو کارگاه مقاله نویسی و حدیث شناسی بوده است.

برگزاری هشت نشست علمی در طول یکسال

وی گفت: از سال گذشته هشت نشست علمی در این مکان برگزار شد که از اساتید مختلف حضور یافتند و در فضای پایان نامه های 350فارغ التحصیل که در این مرکز تحصیل کرده اند و  تا کنون 90 پایان نامه ارایه و دفاع شده است.

حجت الاسلام یوسفیان تصریح کرد: از فعالیت های بخش پژوهش تدوین موضوع در گرایش های مختلف را اجرا کردیم تا  کسانی که می خواهند پژوهش کنند از این موضوعات استفاده کنند.

معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت بیان کرد: از دیگر کارهای جدی این گروه ها، مشاوره پایان نامه است که در میان مراکز تخصصی و آموزشی و دانشگاهی بیشترین مراجعه را برای نگارش پایان نامه داشتیم که در هفته حداقل دو مشاوره پایان نامه در سطوح مختلف ارائه شده است.

عرضه 230کتاب در عرصه مهدویت

وی گفت: مرکز تخصصی مهدویت در سال 1380 تاسیس شده است و دارای دو نشریه است که یکی برای بنیاد مهدی موعود(عج) و دیگری برای مرکز تخصصی است که این انتشارات نوپا، تا کنون 230کتاب را در زمینه مهدویت عرضه کرده است که 30کتاب پایان نامه است و  100کتاب عرضه شده توسط طلاب این مرکز بوده است.

حجت الاسلام یوسفیان خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی دارای دو مجله علمی ترویجی فصلنامه انتظار است که تا کنون 42شماره عرضه شده است و نکته جالب آن است که تعداد زیادی از مطالب فصلنامه توسط طلاب مرکز نوشته شده است.

وی گفت: هم اکنون یک مجله الکترونیکی در عرصه مجازی منتشر می شود به نام «سپیده سحر» که سی و یک شماره آن بارگذاری شده است که تنها مقالات علمی دانش پژوهان مرکز را ارایه می کند؛ تا کنون 200 مقاله در این مجله بارگذاری شده است.

اولین شماره کتاب  انگلیسی  مهدویت منتشر می شود

وی افزود: این مرکز گروه تخصصی زنان را به شکل تخصصی راه اندازی کرد و چند دانش پژوه در این مرکز فعال شدند که هم در فضای مجازی کار می کنند و هم در حوزه زبان؛ این مرکز یک کتاب زبان عمومی با رویکرد مهدویت و دینی منتشر کرده است؛ اولین شماره این نشریه انگلیسی در حوزه مهدویت در نهم ربیع الاول منتشر می شود.

5هزار عنوان کتاب مهدوی

وی اظهارکرد: کتابخانه مرکز تخصصی 5هزار عنوان کتاب دارد که نزدیک به 15هزار نسخه کتاب است که سه هزار عنوان کتاب تخصصی مهدوی با 9هزار نسخه؛ 250 پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری در این کتابخانه موجود است.

حجت الاسلام یوسفیان خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که این هفته به ثمر رسید، نمایه زنی علمی فصلنامه انتظار (تاشماره 42) بود؛ این نمایه تا روز نهم ربیع رونمایی و قابل ارجاع خواهد بود.

وی بیان کرد: از دیگر فعالیت های این مرکز می توان انتشار یک جزو با عنوان سیر مطالعاتی مهدوی اشاره کرد که این نشریه در این معاونت باز تولید شده است.

3هزار بانک سوال آماده شده است

معاون مرکز تخصصی مهدویت اظهارکرد: واحد پرسش و پاسخ مهدوی در این مرکز راه اندازی شده است که به صورت مجازی و تلفنی و مکاتبه ای و صوتی به سوالات مردم در این زمینه پاسخ داده می شود؛ 3هزار بانک سوال در این مرکز آماده شده است و تا کنون دو کتاب در این زمینه منتشر شده است؛ در این کتاب ها تمام شبهات کتب عامه گردآوری شده است.

تولید 70 کتاب تخصصی پیش دبستانی و مهد کودک

وی گفت: از جمله واحدهایی که در این مجموعه راه اندازی شده است مرکز کودک و نوجوان است که با توجه به تقاضایی که در خارج از مرکز در این حوزه وجود داشت ایجاد شد؛ 70کتاب تخصصی ویژه پیش دبستانی و مهدها و ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان در حوزه مهدویت در این مرکز تولید شده است.

حجت الاسلام یوسفیان خاطرنشان کرد: هر سال ره توشه تبلیغی مهدوی ویژه ایام تبلیغی منتشر و ارایه می شود و این ره توشه دارای نرم افزار تخصصی با فایل های متعدد پاورپوینت است که در اختیار طلاب قرار داده می شود.

وی گفت: دو کتاب ویژه صداو سیما منتشر شد که شامل کتاب زیرنویس معارف مهدویت ویژه پخش در برنامه ها و همچنین کتاب معرفی کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha