شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسینی همدانی

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر این که رسول اعظم(ص) الگوی تمامی انسان هاست، گفت: باید علاوه بر الگو گیری از آن حضرت، به معرفی جهانی ایشان نیز بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی حسینی همدانی، در دیدار مدیر و معاونان مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز با محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص)، به جایگاه والای رسول خدا(ص) اشاره کرد و بیان داشت: رسول اعظم(ص) الگوی تمامی انسان هاست، ما باید علاوه بر الگو گیری از آن حضرت، به معرفی جهانی ایشان نیز بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر این که بشر از شناخت کامل شخصیت رسول خدا(ص) عاجز است، ادامه داد: خداوند متعال در قرآن، جایگاه حضرت را توصیف فرموده است و انسان به هر اندازه ای که با قرآن مانوس باشد، می تواند به همان میزان از رسول اعظم(ص) الگو برداری کند.

وی با اشاره به این که بهره هرکس از قرآن به اندازه طهارت روح و نفس اوست، تصریح کرد: به هر اندازه ای که انسان طاهر باشد، بهره مندی او از آیات کریمه قرآن بیشتر می شود

امام جمعه کرج اضافه کرد: خداوند در قرآن فرموده است « تِلْكَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ.../ بعضی از پیامبران را بر بعض دیگر برتری دادیم(بقره/253)» به ترتیب آنها که آمدند نسبت به قبلی برتر بودند و فضیلت داشتند، بنابراین قطعا رسول خدا(ص) که خاتم انبیاء است، بر دیگر پیامبران افضلیت دارد و بالاترین شخصیت عالم وجود است که عالم به برکت وجود حضرتش خلق شده و این جایگاه ویژه و منحصر به فرد نبی مکرم اسلام(ص) است.

وی افزود: جایگاهی که رسول خدا دارد، جایگاه عجیبی است.  در آیات که می خوانیم وقتی خداوند متعال می خواهد از رسولانش نام ببرد آنها را بندگان خدا می داند، ولی همیشه آنها را به کثرت نام می برد (واذکر عبدنا یعقوب...) واژه "عبدنا" استعمال شده است. اما به پیامبر اکرم(ص) که می رسد، "عبده" است که ناظر به وحدت است نه کثرت، یعنی جایگاه رسول خدا(ص) از "هو" گرفته شده است. "هو" همان "هو" هویت مطلقه است که مقامش از مقام اولوهیت بالاتر است.

امام جمعه کرج تصریح کرد: پیامبراعظم(ص) مظهر «هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ» خدای متعال است. یعنی اگر این اوصاف مصادیقی داشته باشد، مصداق خارجی آن رسول الله(ص) است که خداوند مثل او را در عالم وجود خلق نکرده است.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل بنی احمدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز گزارش از فعالیت ها و برنامه های این مرکز ارائه داد.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha