چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم: نظریه تجزیه عراق اشتباهی بزرگ است که همه را به نقطه ای نامعلوم سوق می دهد و همه از این تجریه ضرر خواهند کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد با جمع زیادی از امرا و شیوخ قبایل عراق دیدار کرد و در این دیدار تاکید کرد که وحدت عراق مبتنی بر وحدت عشایر و آحاد جامعه بوده و بحث تجزیه عراق اشتباهی استراتژیک است که فرجام نامعلومی دارد.

وی افزود: نشست های قبایل و شیوخ یکی از پایگاه های مهم حل و فصل مشکلات است و اتفاق نظر عشایر در مورد وحدت عراق موجب حفظ این کشور بوده و نظریه تجزیه عراق اشتباهی بزرگ است که همه را به نقطه ای نامعلوم سوق می دهد و همه از این تجریه ضرر خواهند کرد.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: ما باید به دیدگاهی شفاف و فراگیر در مورد مرحله پس از داعش و حل مشکلات احتمالی برسیم و شیوخ عشایر باید در این زمینه به مسؤولیت تاریخی خود در خصوص ترویج روح مهربانی و گذشت میان مردم و همچنین حل مشکلات موجود عمل کنند.

وی افزود: مشکلات امنیتی فقط با سلاح حل نمی شود، بلکه باید به فکر راه حل های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم گفت: تا زمانی که هرکس بر سر موضع خود ایستاده باشد آشتی ملی محقق نمی شود، بلکه آشتی ملی نیازمند این است که هرکس یک قدم جلو بیاید. وی گفت: جنگ با داعش شبیه جنگ با ارواح است و مبارزه کلاسیک با آنها سودی نخواهد داشت و از طرفی خون شهروند عراقی بسیار با ارزش است و نباید در برابر هیچ جنایتی سکوت کرد؛ چرا که خون شهروند عراقی برای همه عزیز است. افرادی نیز که فریب داعش را خورده اند، باید به جبهه ملی بازگردند.

وی سپس با اشاره به ضرورت تشکیل شورای عالی قبایل گفت: البته این شورا باید از لحاظ مالی و اداری مستقل باشد و به هیچ طرفی وابسته نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم با اشاره به اوضاع منطقه ای و کشورهای عربی منطقه گفت: اتفاقات و سرعت شکل گیری آنها و سرعت انتشار داعش در این جغرافیای گسترده موجب شده تا تمام مردم در دایره آتش آنها قرار گیرند و از طرفی ثبات عراق می تواند به ثبات تمام منطقه کمک نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha