سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
راهیان نور

حوزه/ رئیس ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه گفت: بیش از ۴ هزار طلبه از ۲۵ استان کشور در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام عباس رضوانی نسب، رئیس ستاد راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در اهواز، با اشاره به اعزام بیش از ۴هزار نفر از طلاب، روحانیون، فضلا، اساتید و خانواده‌های آن‌ها به مناطق عملیاتی جنوب، اظهار داشت: نخستین کاروان راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور مربوط به اعزام ۴۰۰ نفر از طلاب مدارس علمیه قم بود که این کاروان در دهه مبارک فجر صورت گرفت.

وی با اشاره به زمان اصلی اعزام کاروان‌های راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور، گفت: کاروان‌های راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور به‌تناسب پس از آغاز تعطیلات رسمی حوزه‌های علمیه که ۲۵ اسفندماه جاری است، آغازشده و ان‌شاءالله تا هفتم فروردین‌ماه ۱۳۹۴ ادامه خواهد داشت.

روزانه ۱۵ دستگاه اتوبوس در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا می‌کنند

حجت‌الاسلام رضوانی نسب، از حضور روزانه ۱۵ دستگاه اتوبوس در مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و افزود: طلاب و روحانیان مدارس علمیه سراسر کشور به‌صورت روزانه از مناطق عملیاتی، شلمچه، فتح المبین، فکه، طلائیه، دهلاویه، گلزار شهدای آبادان، یادمان معراج شهدای شهید محمود وند اهواز و دیگر مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب غرب، بازدید کرده و با سیره و سبک زندگی شهدا آشنا می‌شوند.

حضور طلابی از ۲۵ استان کشور

رییس ستاد راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور، در ادامه با اشاره به حضور طلاب جامع المصطفی در کاروان‌های راهیان نور، گفت: ان شاءالله در ایام نوروز بیش از ۱۴۰ دستگاه اتوبوس از ۲۵ استان کشور در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا کرده و علاوه بر آن نیز قریب به ۷۰۰ نفر از طلاب خارجی جامعة المصطفی از قاره های آسیا، آمریکا و آفریقا برای بازدید از یادمان های هشت سال جنگ تحمیلی اعزام می شوند.

تجدید بیعت با آرمان های امام و شهدا

وی با اشاره به آثار حضور طلاب در مناطق عملیاتی جنوب، تصریح کرد: طلاب و روحانیان با حضور در یادمان های دفاع مقدس، ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام و شهدا، نسبت به ادامه مسیر دلگرم تر شده و تجدید بیعتی دوباره با رهبرمعظم انقلاب کرده و این تجدید بیعت، استمراری برای مقابله همه جانبه با دسیسه های دشمنان است.

ویژه برنامه تحویل سال فاطمی با حضور طلاب و خانواده‌های آن‌ها

حجت‌الاسلام رضوانی نسب، یکی از برنامه های ویژه ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه را «ویژه برنامه لحظه تحویل سال» عنوان کرد و بیان داشت: حضور اساتید، فضلا همراه با خانواده‌های آن‌ها در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس به هنگام لحظه تحویل سال، یکی از ویژه برنامه های ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه می باشد که قرار است حوزویان نوروزی فاطمی را برای خود و خانواده خویش رقم زنند.

وجه تماز برنامه های راهیان نور حوزه‌های علمیه

رئیس ستاد راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به وجه تمایز برنامه های امسال با سال گذشته ستاد مرکزی راهیان نور، گفت: امسال تصمیم گرفتیم تا بیمارستان صحرایی امام حسن مجتبی(ع) که در نزدیکی شهر بستان است را به عنوان یکی از مقرهای حضور طلاب و روحانیان قرار دهیم که این خود یکی از وجه تمایزهای برنامه های امسال با سال گذشته است؛ چرا که در این بیمارستان تعداد زیادی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به فیض عظیم شهادت نایل شده و این مهم حال و هوای خاصی را به فضای معنوی کاروان‌های راهیان نور می بخشد.

روایت گری روحانیان رزمنده برای طلاب جوان

وی حضور راویان روحانی هشت سال دفاع مقدس در جمع طلاب جوان را از دیگر وجوه تمایز های این سفر معنوی خواند و افزود: حضور راویان روحانی هشت سال دفاع مقدس که روایت گر رویدادهای آن دوران شور و حماسه خواهند بود، تأثیر مستقیمی بر ارتقاء روحیه طلاب و روحانیان جوان دارد.

تهیه بسته های فرهنگی آشنایی با سبک زندگی شهدا برای فرزندان طلاب

حجت‌الاسلام رضوانی نسب، در پایان، تهیه بسته های فرهنگی ویژه فرزندان طلاب و روحانیان را از دیگر اقدامات ستاد مرکزی راهیان نور حوزه‌های علمیه کشور برشمرد و اظهار داشت: در این بسته های فرهنگی تلاش کرده ایم تا سبک زندگی شهدایی را برای فرزندان و همچنین خانواده‌های طلاب و روحانیون معرفی و تبیین کنیم و علاوه بر آن نیز برنامه هایی را برای آشنا کردن هرچه بیشتر طلاب و خانواده‌های آنان با سیره عملی شهدا در نظر داریم که ان شاءالله در وقت معین اجرا خواهند شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha