دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام  ملک دار

حوزه/ سطحی‌نگری و عدم تعمیق در مسائل علمی و کم اهمیت بودن محتوا از آسیب‌هایی است که باید به آن توجه شود. یکی از راه‌های مقابله با آن، داشتن اساتید قوی و مسلط است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار در بازدید رئیس مرکز خدمات از مدرسه علمیه خواهران عصمتیه سمنان با بیان این که حوزه خواهران یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: قبل از انقلاب حوزه‌های علمیه خواهران بسیار محدود بودند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در همه شهرهای کشور حوزه خواهران برپاست.

وی ادامه داد: گسترش حوزه‌های علمیه به عنوان یک حرکت عظیم، نقش مهمی در گسترش علم و پژوهش در کشور داشت و برکات خود را به جامعه هدف رساند، بنابراین هرچه این حرکت ارزشمندتر و مبارک‌تر باشد بایستی مدیران، اساتید و طلبه‌ها مواظب آسیب‌هایی که متوجه آن می‌شود، باشند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه با اشاره به آسیب‌های پیش روی طلاب، گفت: سطحی‌نگری و عدم تعمیق در مسائل علمی و کم اهمیت بودن محتوا از آسیب‌هایی است که باید به آن توجه شود. یکی از راه‌های مقابله با آن، داشتن اساتید قوی و مسلط است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار تصریح کرد: امروز با حجم عظیمی از علوم مواجه هستیم و انتظارات بسیاری از طلبه‌ها وجود دارد و مطالعه عمیق یکی از راه‌هایی است که می‌توان به وسیله آن حوزه‌ها را تقویت کرد.

وی، با اشاره به اهمیت مباحثه در نظام آموزشی حوزه‌، گفت: مباحثه یکی از امتیازات بزرگ حوزه‌های علمیه است که باید مورد توجه جدی طلاب قرار گیرد و به انجام آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه در پایان با بیان این که مرکز خدمات حوزه حقیقتا در خدمت طلاب است، گفت: انشا الله طلاب بتوانند با موفقیت در تحصیل و تهذیب، شکر این نعمت را به جا آورند.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha