سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جنگ نرم

حوزه/ مقام معظم رهبری بارها متذکر شده اند که در حال مبارزه و جهاد هستیم و در مراحل مختلف با تعابیری مانند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی، ما را به جهاد فرهنگی دعوت کرده اند.

حجت الاسلام حسامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری در مواقع مختلف، گفت: از سال 1372 تاکنون مقام معظم رهبری در مواقع مختلف این نکته را به آحاد ملت متذکر شده اند که ما در حال مبارزه و جهاد هستیم و در مراحل مختلف با تعابیری مانند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی، ما را به جهاد فرهنگی دعوت کرده اند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کاشان ادامه داد: در جنگ نرم دشمن، سلاح نظامی کارایی خود را از دست داده و مضمون این حدیث  شریف نبوی معنی پیدا می کند که جهاد مومن گاهی با شمشیر است و آن گاه که شمشیر کنار رفت سلاح بیان به کار می آید .

وی، دغدغه خاص مقام معظم رهبری پیرامون خطابه و منبر را مهم دانست و افزود: مسئولیت ما در این زمینه دو چندان می باشد، چون که رهبر معظم انقلاب فرمودند" هيچ كس گمان نكند كه اهميت منبر امروز كمتر از ديروز است، بنده با وسائل ارتباطات جمعي آشنا هستم تلويزيون و بقيه چيزها را مي شناسم و تأثيرات آنها را مي دانم. اما معتقدم جلسه‌اي كه يك روحاني بنشيند و عده اي رو به روي او قرار گيرند و او با آنها حرف بزند همچنان جايش در كل تبليغات مدرن امروزي خالي است".

حجت الاسلام حسامی در پایان به برگزاری دوره آموزشی روش سخنرانی برای طلاب مدارس علمیه کاشان اشاره کرد و  گفت: آموزش روش سخنرانی دینی برای مبلغین، توانمند سازی بیشتر مبلغین در عرصه‌های مختلف تبلیغی، ارتقاء کیفیت تبلیغ و سخنوری در بین مبلغین، آشنایی مبلغین با فضاهای جدید تبلیغی و استفاده آنان از ابزار روز تبلیغی عصر حاضر از اهداف این طرح می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha