جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
1

حوزه / همایش مبلغان، سالانه قبل از موسم های تبلیغی ماه مبارک رمضان و ماه محرم الحرام از سوی موسسه شهید محراب عراق در نجف اشرف برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در آستانه ماه مبارک رمضان و با حضور بیش از هزار مبلغ و مبلغه، بیست و هشتمین همایش سراسری مبلغان در نجف اشرف برگزار شد.

این همایش سالانه قبل از موسم های تبلیغی ماه مبارک رمضان و ماه محرم الحرام از سوی موسسه شهید محراب برگزار می شود.

بیست و هشتمین همایش با شعار ماه رمضان... هدایت و جهاد" در سالن بزرگ "النجف و با حضور حجت الاسلام سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و نمایندگان دفاتر مراجع معظم تقلید در نجف اشرف برگزار شد.

در این همایش نمایندگان مراجع معظم تقلید، پیام های جداگانه مراجع به همایش مبلغان در نجف اشرف را نیز قرائت کردند؛ مراجع معظم تقلید در پیام های خود ضمن توجه دادنِ به روحانیون و مبلغان در خصوص مهارت های تبلیغی در ماه مبارک رمضان، توصیه های جدی در خصوص حمایت از بسیج مردمی در مقابله با ترویستهای تکفیری و نیز رسیدگی به خانواده های معظم شهدا داشتند.

پیام آیت الله العظمی اسحاق فیاض

حضرت آیت الله اسحاق فیاض از مراجع نجف در پیام خود به این همایش که از سوی شیخ علی الربیعی قرائت شد همگان را به تقویت و تثبیت فرهنگ دینی از طریق بیان مناسب و شایسته فراخواند و با تاکید بر برنامه ریزی برای فعالیت های تبلیغی ویژه جوانان گفتند: لازم است که مسائل و مشکلات جوانان را درک و به حل آن کمک کنیم و جوانان را به سفره قرآنی و ارتباطشان با این کتاب الهی دعوت نماییم.

ایشان در بخش دیگری از پیام خود به مجاهدت جوانان و بسیج مردمی در مقابله تروریستهای تکفیری اشاره و تصریح کردند: دولت باید بیشترین توجه و حمایت را از بسیج مردمی داشته باشد و همزمان از هیچ کوششی برای رفع نیازهای مردمی دریغ نکند. 

پیام آیت الله العظمی بشیر النجفی

حضرت آیت الله بشیر النجفی نیز در پیام خود به این همایش که از سوی شیخ علی النجفی قرائت شد، روحانیون را به تلاش برای جلوگیری از انحراف و انحطاط اخلاقی در جامعه دعوت کرده و خاطر نشان کردند: انحرافات اخلاقی، جامعه عراق را به صورت خزنده و نرم مورد هدف قرار گرفته و باید در این زمینه هوشیار باشیم.

ایشان حضور مردم در حسینیه ها و مساجد و نیز کمک گرفتن از عشایر برای بالا بردن سطح تفاهم در جامعه را مورد تاکید قرار دادند و از خطبا و مبلغان خواستند نسبت به خانواده های شهداء و مجروحان که در جریان مقابله با تکفیری ها آسیب دیده اند، اهتمام جدی داشته باشند.

ایشان ادامه دادند: محتوای سخنرانی ها باید سرشار از مفاهیم ارزشمند و متقن  باشد و مبلغان، سخنرانی های هدفمند داشته باشند یعنی مبدا و انتهای سخن اساس یک روند تعریف شده با اهداف مشخص طراحی شود.

پیام آیت الله العظمی حکیم

حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم نیز در پیام خود به همایش مبلغان نجف که از سوی سید علاء الحکیم قرائت شد، تاکید کردند: تمام افراد و طبقان گوناگون اجتماعی به ویژه مسئولین و سیاستمداران، از فرصت های پیش رو برای جبران اشتباهات گذشته بهره بگیرند و با پرهیز از تنگ نظری، وحدت خود را حفظ نمایند و منافع کشور را در نظر بگیرند.

ایشان ادامه دادند: بی تردید ما در برابر خطیرترین و بی رحمانه ترین حملات علیه ارزشهای مان هستیم از همین رو لازم است که مومنان، با یکدیگر همکاری و پیشتیبانی داشته باشند و در این راه، شهداء و جانبازان را فراموش نکنیم و به دیدار خانواده های شهدا برویم .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha