جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ این مرجع تقلید با بیان اینکه ایران در دوره حکومت شاهنشاهی دچار عقب ماندگی بود، گفتند: ایران به برکت قیام امام خمینی(ره) و تشکیل حکومت ولایت فقیه، از زیر فشار سلطه استکبار رها شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی یکشنبه شب در «چشمه معرفت» ویژه برنامه ایام ماه مبارک رمضان که از شبکه یک سیما پخش شد، با بیان اینکه انسان در روز قیامت با رهبر و پیشوای خود محشور می شود، اظهار داشتند: امام باقر(ع) در حدیثی می فرمایند «به خدا سوگند، خداوند از روزی كه آدم‏(ع) قبض [روح] شد، هيچ سرزمينی را از پيشوايی كه [مردم] به وسيله او به سوی خدا هدايت می‏شوند، خالی نگذاشته است. اين پيشوا، حجت خدا بر بندگانش است و هرگز زمين بدون امامی كه حجت خدا بر بندگانش باشد، باقی نمی‏ماند».

ایشان همچنین با اشاره به تاکیدات اسلام در زمینه شناخت رهبر، گفتند: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی که از راویان شیعه و سنی نقل شده است می فرمایند«هر كس بميرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهليت مرده است».  

معظم له، موضوع رهبری را از مسائل مهم اسلام عنوان کردند و گفتند: این موضوع در اسلام مقدس و امری وحیانی به شمار می رود چرا که آیات و روایات بسیاری به تبیین شرایط رهبری اشاره کرده اند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه رهبر باید از سوی خداوند تعیین شود، ابراز داشتند: انسان نباید تحت سلطه جباران، ظالمان و مستکبران قرار گیرد؛ رهبر باید شایستگی   هدایت مردم را داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام انسان معصوم یا نائب وی را شایسته رهبری می داند، گفتند: همان گونه که در قرآن کریم اشاره شده است حضرت ابراهیم(ع) پس از گذراندن امتحان های الهی به پیشوایی و امامت نائل شدند و این مسئله نشان دهنده جایگاه والای امامت است.

ایشان تصریح کردند: نامه اعمال پیروان رهبران الهی در روز قیامت به دست راست آن ها داده خواهد شد و کسانی که به دلیل عدم درک بینش و بصیرت دچار گمراهی شدند، سرگردان خواهند بود.

معظم له با تاکید بر اینکه ایران در زمان حکومت شاهنشاهی دچار عقب ماندگی بود، اظهار داشتند: ایران به برکت قیام امام خمینی(ره) و تشکیل حکومت ولایت فقیه، از زیر فشار سلطه استکبار رها شد و با حرکت در مسیر فرهنگ قرآن و عترت، شاهد عزت، استقلال و پیشرفت کشور هستیم.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به تاکیدات شهدا در زمینه پشتیبانی از ولایت فقیه، گفتند: شهیدان در وصیتنامه های خود بر ضرورت حمایت از ولایت فقیه تاکید کرده اند و امروز مردم فریاد حمایت از رهبری سر می دهند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha