جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

مدیر حوزه های علمیه گفت: باید به شکلی فعالیت های درمانی در قم انجام شود که مردم کشور بگویند که برای درمان معنوی و جسمی باید به قم مقدس رفت و در آنجا درمان شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری امروز ظهر در مراسم افتتاح بخش سی تی اسکن بیمارستان امام رضا(ع)قم  با اشاره به خدمات گران بهای تامین اجتماعی در کشور اظهارداشت: باید به شکلی فعالیت های درمانی در قم انجام شود که مردم کشور بگویند که برای درمان معنوی و جسمی باید به قم مقدس رفت و در آنجا درمان شد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت های مثبت سازمان تامین اجتماعی در رفع مشکلات مردم عنوان کرد: این سازمان به دلیل حضور گسترده مردم تحت پوشش زمینه ساز خدمت رسانی گسترده به مردم بوده است.

وی افزود: این سازمان در ایران و چه در خارج از کشور، همیشه بیشترین نقش را در ارایه خدمات اجتماعی و درمانی داشته است و همه دولت ها باید وظیفه خود را در قبال حمایت از این سازمان که در واقع حمایت از مردم است انجام دهند.

مدیرحوزه های علمیه با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در خصوص مسئولیت پذیری گفت: امام علی(ع)می فرمایند؛  هر کس باید در حد توان خود مسئولیت پذیر باشد و این مسئولیت پذیری باید در حوزه توانمندی های هر فرد باشد.

وی بیان کرد: مسئولیت پذیری بسیار مهم است حتی کسی که درآمد یک خانواده را نیز تامین می کند از نظر خدا یک مجاهد است؛ در واقع مسئولین و کسانی که نان آور و کارگر هستند در مقام مجاهد هستند و خداوند نیز چنین پاداشی برای آنها در نظر گرفته است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکرد: امام علی(ع) می فرمایند، این مسئولیت پذیری، ابتدا باید به شکل یدی باشد و هر کسی بر اساس توانمندی که دارد وارد میدان شود و مشکلات مردم را رفع کند، ولی اگر از این طریق نیز نتوانست کاری انجام دهد باید با زبان خود برای مردم کار کند.

معاون جامعه مدرسین  گفت: در حقیقت هرکسی که دوست دارد ولی کاری از دستش بر نمی آید، می تواند با رایزنی و زبان، کاری برای مردم از پیش ببرد که این کار نیز به دلیل اهمیت جهاد از مصادیق جهاد در راه خدا خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: در ادامه این روایت می خوانیم که حضرت فرمودند؛  اگر توان همراهی با طرف مقابل را با زبان خود هم ندارید، باید با دل و قلب تان فعالان وخادمان را همراهی کنید تا در ثواب کار آنها شریک باشید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha