پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
سبک زندگی

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد گفت: تغییر الگوهای رفتاری و کرداری لازمه تغییر در سبک زندگی است.

حجت الاسلام لطف الله حیات الغیبی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به ضرورت سبک زندگی اسلامی ایرانی گفت:برای تغییر در سبک زندگی و نزدیکی آن به سبک زندگی اسلامی ایرانی باید به سیره و روش زندگانی انبیاء و اولیای الهی نگاه کنیم و با اندکی مطالعه و تحقیق در آیات و روایات سبک کلی زندگی اسلامی را در یابیم.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی برگرفته از قرآن و اهل بیت(ع) است افزود:هیچ چیز و هیچ کس به اندازه قرآن و اهل بیت(ع) نتوانسته برای انسان از لحظه تولد تا مرگ ابعاد زندگی را در ابعاد گوناگون برای او سعادتمندانه ترسیم نماید لذا تمسک به این دو می تواند  انسان را از بسیاری  گرفتاری ها که  ناشی از عدم رعایت سبک زندگی اسلامی است نجات بخشد.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد، با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم برای ابعاد مختلف زندگی خود تصمیمی بگیریم باید به قرآن و سیره اهل بیت(ع) نیز نگاهی بیاندازیم یادآور شد:دین مبین اسلام اسلوب و  روش های کلی از جمله پرهیز از زیاده روی و همچنین اسراف و تجملات را نیز برای ما مسلمانان ترسیم نموده است و در این رابطه به مسلمانان و شیعیان الگوهای نمونه و جامعی را ارائه داده است.

حجت الاسلام حیات الغیبی، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری الگوهای کلی از سبک زندگی اسلامی ایرانی متناسب با فرهنگ غنی دینی و ایرانی را به مردم ارائه داده اند خاطر نشان کرد:برای پیاده کردن سبک زندگی اسلامی باید بار دیگر آیات محکم الهی و همچنین سیره و روش زندگانی امامان معصوم علیهم السلام را مرور کنیم تا با آرامش و طمانینه در جهت نزدیک ساختن سبک زندگانیمان به سبک اسلامی قدم بر داریم.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام در همه ابعاد فرهنگی ،مناسبات و ابعاد اجتماعی  قوانین کامل و جامعی را برای ما به ارمغان آورده است، تصریح کرد: در اسلام به خوبی مسائل خانوادگی ،نحوه زندگی،آیین همسرداری ،کارکردهای تربیتی و کنترلی خانواده وحتی تقسیم کار در خانواده نیز بیان شده است تا مسلمانان با بکارگیری این قوانین علاوه بر سعادت خود و خانواده خود آرامش روحی و روانی را نیز برای خود رقم زنند.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد، اظهار داشت: اگر بخواهیم سبک زندگی خود را مطابق با قوانین دینی هماهنگ کنیم نیاز است در کنش ها ،اعمال و نحوه زندگی خود نیز تجدید نظر کنیم و آنها را با ضوابط شرعی و دینی خود هماهنگ نماییم.

وی، با اشاره به اینکه خانوادها نقش تاثیر گذاری در ارائه الگوی اسلامی در بین فرزندان دارند افزود: بالا بردن بینش دینی ،فرهنگی و اجتماعی در بین فرزندان به رفتار و اعمال والدین و نزدیکان آنها  وابسته است و باید تلاش کنیم تا با ارائه الگوی مناسب به فرزندانمان سبک زندگی اسلامی ایرانی را بین آنها ترویج دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha